با اشاره به گروهک تروریستی منافقین

ملکشاهی: تروریست خوب یا بد نداریم، همه اشکال تروریسم از نظر ما محکوم است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های اخیر گروهک منافقین تاکید کرد که تروریست خوب یا بد وجود ندارد و همه اشکال تروریست از نظر ایران محکوم است.

کد مطلب: ۸۳۵۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
ملکشاهی: تروریست خوب یا بد نداریم، همه اشکال تروریسم از نظر ما محکوم است

الهیار ملکشاهی، رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی که برای گفت‌وگو در خصوص گسترش همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی حقوقی با هلند و سازمان‌های بین‌المللی مستقر در شهر لاهه به این کشور سفر کرده‌اند، با نایب رئیس و اعضای کمیسیون امنیت و دادگستری مجلس نمایندگان هلند ملاقات کردند.

او در این ملاقات با اشاره به همسایگی جمهوری اسلامی ایران با کشور افغانستان، تاکید کرد: «متاسفانه حجم بالائی از مواد مخدر در افغانستان تولید و بخش عمده‌ای از آن با هدف ترانزیت به اروپا وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می‌شود.»

رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران تاکنون قاطعانه با قاچاق مواد مخدر و انتقال آن به اروپا مبارزه کرده است. ما تاکنون 3800 شهید و چندین برابر مجروح در مسیر مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده‌ایم.»

ملکشاهی افزود: «در شرایطی که اکثر افراد اعدام شده در ایران همین قاچاقچیان مواد مخدر بوده اند، متاسفانه گروهک منافقین که در رفتار شبیه به داعش می باشد، با سیاسی جلوه دادن اعدام قاچاقچیان مواد مخدر در جهت فضا سازی منفی علیه کشورمان عمل می کند و برخی نیز اسیر این تبلیغات منفی می‌شوند.»

رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «ما تروریست خوب یا بد نداریم و همه اشکال تروریسم از نظر ما محکوم است.»

وی همچنین به اصلاح قانون مجازات قاچاقچیان مواد مخدر و آثار چشمگیر آن در کاهش مجازات اعدام اشاره کرد.

رئیس و اعضای کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی همچنین دیدار جداگانه ای با خیرت همیلتون دبیر کل مجلس سنای هلند داشتند. در دیدارهای انجام شده در مجلس نمایندگان و سنای هلند همچنین در زمینه های مختلف قانونگذاری، مباحث حقوق بشری و مبارزه با جرایم سازمان یافته، ساختارهای قضایی و همکاری های مشترک پارلمانی بحث و تبادل نظر بعمل آمد.

هیات پارلمانی کشورمان همچنین ضمن بازدید از دیوان بین المللی کیفری (ICC) در خصوص موضوعات فنی اساسنامه رم، دلایل عدم عضویت برخی کشورها، آخرین روند رسیدگی به پرونده ها و وضعیت های مختلف مورد بررسی در دیوان از جمله افغانستان و فلسطین اشغالی با مسئولان این نهاد بین المللی گفتگو کردند.

در جریان ملاقات رئیس و اعضای کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با لوکاچ استاری معاون بین الملل سازمان قضائی اتحادیه اروپا (یوروجاست)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن آشنایی با این نهاد اروپائی، امکان همکاری مجلس شورای اسلامی و نهادهای قضائی کشورمان با سازمان قضائی اتحادیه اروپا در زمینه مبارزه با جرائم سازمان یافته فرامرزی را مورد بررسی قرار دادند.

اعضای هیات ایرانی همچنین با بازدید از یک زندان در هلند با آخرین دستاوردها و تجارب هلند در زمینه زندان زدائی و قانونگذاری های مربوط به حقوق زندانیان آشنا شدند.

هیات کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به هلند شامل الهیار ملکشاهی نماینده کوهدشت و رومشگان، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام، تایباد و باخرز، بهمن طاهرخانی نماینده تاکستان، محمد کاظمی نماینده ملایر و عبادی دبیر این کمیسیون است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار