نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل:

زیربنای کار آموزش و تربیت در دست معلمان است

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: : زیربنای کار آموزش و تربیت در دست معلمان است و ما اگر می‌خواهیم فردی شایسته با وجدان کاری مدافع حق و حقوق واقعی تربیت کنیم باید به آموزش و پرورش و معلمان بها دهیم.

کد مطلب: ۸۳۴۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
زیربنای کار آموزش و تربیت در دست معلمان است

آیت ا... سیدحسن عاملی در آئین آغاز اشتغال حرفه‌ای نومعلمان دانشگاه فرهنگیان در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: معلمان باید اعتقاد و باور قلبی به قدسیت کار خود داشته باشند و به یقین رمز موفقیت و ماندگاری معلمان در این است که خود را با سایر اقشار مقایسه نکنند بلکه به مسئولیت خطیر معلمی با نگان تقدس و یک کار ارزشی بنگرند .
وی سازندگی و پیشرفت جامعه را مرهون مدنیت، تاریخ و هویت یک ملت توصیف و خاطرنشان کرد: در هر کشوری زمینه پیشرفت با ریل‌گذاری آموزش و پرورش و توجه به حوزه فرهنگ انجام شده و ما برای ساختن یک فرهنگ فاخر راهی جز توجه به آموزش و پرورش نداریم .
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه دشمنان این ملت سال‌های سال است که مردم ایران را در خواب غفلت نگهداشته‌اند و در این 40 سال ما از این خواب غفلت و شرایط خفت‌بار بیرون آمدیم و باید قدر این حرکت رو به جلو را بدانیم، افزود: باید احساس جمعی را در جامعه تقویت کنیم تا با احترام به کار و تلاش مضاعف بتوانیم با همدلی در مسیر پیشرفت حرکت کرده و تجربه کشورهای توسعه یافته نظیر ژاپن و چین را الگوی خود قرار دهیم .
عاملی ادامه داد: در کنار تقویت احساس جمعی باید وجدان کاری، تعهد اجتماعی و پاک دستی را معلمان ما به نسل‌های آینده منتقل کرده و آموزش دهند و شایسته‌تر آنکه باید مسئولان ما به فکر طراحی نظام صیانتی باشند تا عده‌ای به صورت پنهانی با دست درازی به بیت‌المال به تمکن و تمول بادآورده دست پیدا نکنند .
وی بیان کرد: زیربنای کار آموزش و تربیت در دست معلمان است و ما اگر می‌خواهیم فردی شایسته با وجدان کاری مدافع حق و حقوق واقعی، پایبند به قوانین محیط ریست سالم و زندگی همراه با خیر و برکت تربیت کنیم باید به آموزش و پرورش و معلمان بها دهیم .
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اهمیت احترام به زمان و وقت را در کنار تقویت روحیه صرفه‌جویی و قناعت یادآور شد و تصریح کرد: ما سالانه 100 میلیارد دلار گاز و بنزین مصرف می‌کنیم و با این مصرف بی‌رویه ما به مرحله بن‌بست صادرات نفت نزدیک می‌شویم در حالی که در بسیاری از جوامع خود مردم قدر سرمایه‌های خود را می‌دانند .
عاملی به تشریفات و موانع به وجود آمده در مسیر ازدواج دختران و پسران به عناوین و اشکال مختلف اشاره کرد و گفت: ما در اسلام چیزی به نام جهیزیه ندارم اما عده‌ای انسان غافل مهریه فی‌ذمه مطرح می‌کنند در حالی که اصلا چنین موضوعی در مکتب اسلام قید نشده و شایسته است خود خانواده‌ها با کنار گذاشتن تشریفات غلط بیشتر از این مردم را گرفتار نکنند .
وی بیان کرد: باید خود ما این غل و زنجیرها را از دست و پای خود باز کنیم تا با برطرف کردن برخی از ابزارها و شیوه‌های غلط در مسیری حرکت کنیم تا یک انقلاب فرهنگی و اجتماعی در این کشور با محوریت آموزش و پررورش اتفاق بیفتد .

امام جمعه اردبیل به معلمان جدید در بدو ورود به مدارس توصیه کرد؛ قدر امانت‌ها و سرمایه‌های این مردم را در مدارس و سر کلاس‌ها بدانند و تلاش کنند نسلی بزرگ، فاخر و شایسته متناسب با تاریخ و مدنیت این مرز و بوم تربیت و تحویل جامعه دهند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار