شناسایی اسمی بی سوادان اصلی ترین دغدغه معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش است

۸۱درصد بی سوادان شهر تبریز در مناطق شهری هستند

تبریز (پانا)- معاون سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی شناسایی اسمی بی سوادان را اصلی ترین دغدغه این معاونت عنوان کرد و همکاری تمامی دستگاه های ذیربط را برای جذب و آموزش این افراد را خواستار شد.

کد مطلب: ۸۳۴۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی اسمی بی سوادان اصلی ترین دغدغه معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش است

محمد حسین اشرفی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تبریز اظهار کرد: آمار درصد باسوادی افراد 6 سال به بالا در استان 84/7 است و تبریز با 88/2 درصد آمار با سوادی در این رده سنی بالاتر از میانگین استان است.

وی ادامه داد: جمعیت بی سوادی 6 سال به بالا در تبریز 188 هزار و 995 نفر است یعنی 35 درصد بی سوادی استان در این بازه سنی در شهرستان تبریز هست.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان گفت: گروه هدف ما بازه سنی 10 تا 49 سال است و بر اساس سرشماری سال 95، 142 هزار نفر بی سواد در استان اعلام شده است که 31درصد این میزان یعنی 45 هزار نفر بی سوادان استان در شهرستان تبریز هستند که 19 درصد آن نیز در مناطق روستایی و 81درصد در مناطق شهری تبریز هستند.

اشرفی ادامه داد: سامانه سواد آموزی کشور از سال 95 آمار بی سوادان را احصاء کرده است و از این لحاظ ما پایین تر ار از میانگین کشوری هستیم ولی حتی یک نفر بی سواد هم از نظر ما زیاد است.

وی ادامه داد: همه دستگاه ها آمار بی سوادان را ارایه می دهند ولی هیچ کس اطلاع دقیقی از مشخصات اسمی و محل سکونت این افراد ندارد لذا از سازمان برنامه و بودجه خواسته ایم تا در شناسایی این افراد به ما کمک کند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان افزود: البته ما نمی خواهیم به اطلاعات شخصی و محرمانه افراد دستیابی داشته باشیم همین که به ما اسم افراد و محل سکونت گفته شود کافی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار