پیام مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت «روز قلم»

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت 14 تیرماه روز قلم پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۸۳۴۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به مناسبت «روز قلم»

متن پیام عسکری نیکزاد به شرح زیر است:

ن والقلم و ما یسطرون

قسم به قلم و آنچه می‌نگارد

خداوند متعال در سایه قلم به تمدن انسانی نور حیات و معرفت بخشید. این قلم است که ذهن انسان را به روی ناشناخته‌ها و جهان اطراف گشوده و می‌تواند با نگارش تجارب و یافته‌ها به کشفیات و دستاوردهای فکری و علمی انسجام ببخشد. تمدن بشری تمامی پیشرفت‌های خود را مدیون قلم است، چه آنکه قلم یافته‌های بشری را از نسلی به نسل دیگر انتقال داده و به قول یک ضرب‌المثل معروف «کم‌رنگ‌ترین جوهرها از قوی‌ترین حافظه ها ماندگارترند.

وظیفه آگاهی‌بخشی به جامعه توسط کسانی محقق می‌شود که با قلم مأنوس هستند. نویسندگان، مترجمان، اهالی مطبوعات، و به ویژه جامعه دانشگاهی و فرهنگی اصلی ترین اقشاری هستند که قلم را پاس داشته و با آن به آگاهی بخشی جامعه مبادرت ورزیده و در مکتب انسان سازی، درس عشق و ایثار در راه آگاهی انسانی و الهی می‌دهند.

در این روز فرخنده به هر آنکه دستی در نوشتن و خلق کردن دارد درود می فرستیم و این جایگاه مقدس را ارج می نهیم. چرا که قلم وسیله ای برای خلق کردن، و نوشتن ابزاری برای ثبت تاریخ و فرهنگ است و خوشا به سعادت جامعه ای که این چنین ارزشی را برجسته نموده و به پاس آن تاریخی مشخص را در تقویم رسمی کشور ثبت کرده است.

باید به طور ویژه این روز مبارک را به جامعه فرهنگی و معلمان زحمتکش ایران اسلامی تبریک گفت. چه آنکه معلمان با قلم خود، درخت تعلیم و تربیت را که مهم‌ترین بسترهای نظم و پیشرفت هر جامعه ای محسوب می شوند همواره سبز و شاداب نگاه می دارند. از این رو ضمن تبریک این روز به نویسندگان، اهالی رسانه و قلم استان به ویژه فرهنگیان و معلمان مازندرانی، آرزو می کنم این آگاهان و متولیان آگاهی جامعه در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به «حمایت از کالای ایرانی» مزین شده در راستای فرهنگ‌سازی این شعار ناب کوشیده و همواره با صحت روح و جدیت در کار از هیچ کوششی در راه اعتلای ایران اسلامی دریغ نورزند.

عسکری نیکزاد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار