رییس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات: میز خدمت لازمه رعایت حقوق شهروندی است

تهران (پانا) - رییس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور میز خدمت را لازمه رعایت حقوق شهروندی دانست‌.

کد مطلب: ۸۳۴۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
رییس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات: میز خدمت لازمه رعایت حقوق شهروندی است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، علیرضا کمره‌ای به نکات لازم الاجرا از سوی مدیران کل اشاره کرد و گفت: چهار اقدام اجرایی و اداری میزخدمت،مواد۹۱و۹۲قانون مدیریت اجرایی، فرایند ارزیابی عملکرد سال۹۶و ۹۷و ثبت نام دانش آموزان مواردی است که مدیران کل در تابستان ۹۷باید به آن بپردازند.

کمره‌ای میزخدمت را لازمه رعایت حقوق شهروندی دانست و گفت :حقوق شهروندی در نظام ادرای ابلاغ شده و تاکید از سوی سازمان امور اداری بر اجرای آن هست و همه دستگاه مکلف به انجام و برنامه‌های آن هستند. این انتظارمی‌رود که با استقرار میزخدمت هفتاد درصد از حقوق شهروندی اجرایی شود . برخی از استان‌ها در این خصوص به خوبی عمل کرده‌اند.

او افزود:برای داشتن میزخدمت می‌توان الکترونیکی و هم حضوری اقدام شود و ارزیابی از میز خدمت استان‌ها صورت خواهدگرفت و از تلاش استان‌ها در این زمینه قدردانی می‌شود.

کمره‌ای در ادامه گفت: با توجه به تکلیف میزخدمت باید به این مورد به صورت مطلوب پرداخت شود، چون میزخدمت ضرورت در حقوق شهروندی است و پرداختن به آن وظیفه است.برخی معتقدند که میزخدمت در آموزش و پرورش از غالبی پیروی نمی‌کند که به دنبال پیگیری‌های انجام شده مقرر شد برای آموزش و پرورش میز خدمت جداگانه طراحی شود.

او در ادامه به مواد ۹۱و ۹۲قانون مدیریت اجرایی کشور اشاره کرد و گفت:ماهیت مواد۹۱و۹۲بهره گیری از ظرفیت های همه جانبه و برخورد با تخلفات و فساد اداری است و موضوع قانون نود ویک ممنوعیت اخذ رشوه هست که براساس تفویض اختیار وزیر ٱموزش و پرورش این مورد به مدیران کل در استان‌ها تفویض شده است که به دیگری تفویض شدنی نیست و براساس قانون باید فرد متخلف را اجرای حکم کنند.

رییس اداره ارزیابی عملکرد در خصوص ارزیابی عملکرد سال ۹۶و۹۷گفت:مصصم هستیم امسال تحقق عملکردها را در برنامه داشته باشیم و در فرمهای ارزیابی آمارو ارقام نشان دهنده کیفیت است. هفته آینده ، دفاع آموزش و پرورش از عملکرد وزارت است و امیدواریم بتوانیم جهشی در رشد عملکرد وزارت داشته باشیم و به نمایندگان انگیزه داده شود تا دفاعیه خوبی از عملکردها داشته باشند.

او افزود:بر اساس برنامه ششم مقررشده بر روی سند تمرکز باشدو راهبردهای کلیدی برنامه ریزی‌ها مبتنی بر سند صورت بگیرد و شاخص‌ها ابلاغی از سوی وزارت است و پایش از سوی ارزیابی عملکرد خواهدبود.

کمره‌ای گفت: درهر فرایندی برای ارزیابی فعالیت‌ها ابتدا تعیین شاخص‌ها که مبتنی بر سند تحول باشد، انجام می‌شود و در قدم بعدی تعیین وزن شاخص‌ها است و مرحله سوم استانداردسازی و در نهایت سنجش و انذازه گیری و استخراج نتایج است.

او فرایندثبت نام را مهم‌ترین اقدام تابستانی مدارس دانست و‌گفت: از تحلیلی که از پانزده مسئله در سه سال اخیر انجام گرفته است ، شش محور فقط موضوعات مالی تنش زا بوده است و در راس آنها شهریه بابت ثبت نام است و باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه و از طرف دیگر فرایند دریافت وجه در هنگام ثبت نام باعث شده کاهش اعتماد به آموزش و پرورش اتفاق بیفتد و مشارکت اولیا کاهش پیداکند.

او ادامه داد:سامانه یکپارچه مدارس نشان می‌دهد بودجه به اندازه کافی برای شروع سال تحصیلی وجود دارد و بهتر است در طول سال با گفتگو، مشارکت‌ها را داشته باشیم تا بتوانیم فصل کم تنش زایی در ثبت نام داشته باشیم .

او افزود: دستورالعملی تدوین شده که رویکردش این هست که با وجود نیاز به مشارکت اولیا از پرداختن به آن پرهیز کنیم. این دستورالعمل به استان ها ابلاغ خواهدشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار