رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش گلستان

انجام ثبت نام قطعی دانش آموزان پایه اول ابتدایی

گرگان(پانا)- انجام ثبت نام قطعی دانش آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس، منوط به مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان و تکمیل فرم سنجش سلامت است.

کد مطلب: ۸۳۴۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
انجام ثبت نام قطعی دانش آموزان پایه اول ابتدایی

قربان طاشی، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات در گفتگوی تلفنی با برنامه رادیویی روزنه اظهار داشت : ثبت نام دانش آموزان، از تیرماه سال جاری آغاز شده است که پیش بینی می گردد در استان گلستان، ورودی های پایه اول ابتدایی حدود 39 هزار و ورودی های پایه هفتم حدود 30 هزار دانش آموز باشند.وی ادامه داد: رویکرد آموزش و پرورش گلستان، تحقق کامل عدالت آموزشی است و تلاش دارد تا هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماند.

وی افزود: تمام دانش آموزانی که قرار است در پایه اول ثبت نام کنند باید به پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان مراجعه نموده و فرم سنجش سلامت را تکمیل کرده باشند. وی ادامه داد: خانواده های محترم جهت ثبت نام فرزندان خود می توانند در روزهای دوشنبه و چهارشنبه به مدارس مراجعه کرده و با نوبت گیری از مدارس به هجده پایگاه سنجش سلامت در سطح استان مراجعه و در ارتباط با تکمیل فرم سنجش سلامت اقدام نمایند.

طاشی در ادامه اظهار داشت: همچنین پایگاه سنجش سلامت سیار، برای مناطق محروم و عشایریکه دسترسی به پایگاه های سطح شهرستان ها را ندارند، در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که «آیا مدارس دولتی برای ثبت نام دانش آموزان مجاز به اخذ وجه از خانواده ها هستند یا خیر؟» گفت: مدارس دولتی برای ثبت نام دانش آموزان نباید هیچ هزینه ای به اولیا تحمیل کنند اما خانواده ها از طریق انجمن اولیا مدرسه می توانند در این مورد با مدارس همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد، اولیای محترم با توجه به محدوده بندی انجام شده توسط آموزش و پرورش شهرستان، جهت ثبت نام فرزندان خود به مدارس مراجعه نمایند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش گلستان در ادامه گفت: ستاد نظارت بر ثبت نام مدارس در اداره کل و شهرستان ها فعال بوده و به صورت موردی و دوره ای از مدارس با همکاری کارشناسی های آموزش بازدید به عمل آورده و آمادگی رفع مشکلات احتمالی اولیا دانش آموزان در ارتباط با ثبت نام را دارد.

وی ادامه داد: چناچه خانواده ها در امر ثبت نام فرزند خود، از مدرسه ای انتقاد، پیشنهاد و یا شکایتی داشته باشند می توانند با سامانه پیامکی 50002884326 و یا با سامانه http://shekayat.medu.ir/ ارتباط برقرار نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار