سرپرست اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز منصوب شد

شیراز (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: منابع انسانی ، پایه های اصلی ثروت یک کشور را تشکیل می دهند و مدیریت این منابع هم اکنون به دست معلمان و آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۳۴۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز منصوب شد

علی عسکر جمشیدی در آیین تکریم و معارفه رییس پیشین و سرپرست جدید آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز ،در جمع کارکنان این اداره گفت: منابع انسانی ، پایه های اصلی ثروت یک کشور را تشکیل می دهند و مدیریت این منابع هم اکنون به دست معلمان و آموزش و پرورش است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با تاکید بر لزوم تکریم جایگاه معلم ،گفت: اگر این منابع در اختیار انسان های فرهیخته و متفکر باشد، این کشور می تواند به آینده خود امیدوار باشد و برای اطمینان از آینده روشن کشور ،باید به جایگاه و منزلت معلمان و فرهنگیان در عمل توجه ویژه شود.

وی یکی از عوامل ماندگاری انسان ها و بویژه معلمان را اثر گذاری در دوران خدمت عنوان کرد و گفت: برای ماندگاری در دل مردم، باید کار تاثیر گذار انجام داد، چنانچه افرادی مانند مرحوم بهمن بیگی و دکتر حسابی با کار اثر بخش خود در جامعه ماندگار شده اند.

جمشیدی مشورت با صاحبان خرد و اندیشه را موجب اثر بخش شدن افراد دانست و گفت: در حوزه آموزش و پرورش نیروهای توانمند زیادی وجود دارد که می توانند مورد مشورت قرار گرفته و منشا اثر باشند.

وی با انتقاد از هزینه کرد از سبد آموزش برای جبران کاستی ها، گفت: جامعه ما زمانی رشد می یابد که در امر آموزش ، به دو مقوله مهم اعتقاد داشته باشیم، " در همه چیز صرفه جویی بجز هزینه آموزش فرزندانمان " و " در همه چیز صرفه جویی برای آموزش و تربیت فرزندانمان".

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس افزود: اگر اعتقاد مسئولین این باشد که آموزش و پرورش را می توان ارزان اداره کرد، هیچ امیدی به خلاقیت معلمان نیست.

جمشیدی در ادامه مسئولین آموزش و پرورش را خطاب قرار داد و گفت :در مدیریت آموزش و پرورش فرصت برای آزمون و خطا نیست، چرا که نیروهای زیر مجموعه این نهاد، انسان هستند و کوچکترین خطا می تواند فرصت های زیادی را از نسل جوان گرفته و هدر دهد و باید هر تصمیمی در آموزش و پرورش مبتنی بر یافته های پژوهشی باشد.

وی ویژگی مهم مدیران موفق جامعه را توجه به نقطه نزاع زیر مجموعه خود و اهمیت دادن به انتقادات و نظرات آنها دانست و گفت: یک مدیر موفق باید تلاش کند تا نگاه انتقادی را به نگاه اصلاحی تبدیل کرده و از ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی برای اداره زیر مجموعه خود بهره بگیرد .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به کلام امام خمینی (ره) که" آموزش و پرورش و مسئله فرهنگ در راس همه امور است" گفت: با فراموش کردن آن امر مهم است که هم اکنون در جامعه، با بسیاری از مسائل و مشکلات روبرو هستیم .

این مراسم ضمن تقدیر از زحمات نصراله کیانی، رییس پیشین اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز ، سعید مهبودی به عنوان سرپرست این اداره منصوب شد.

مهبودی در دو سال گذشته به عنوان رییس آموزش و پرورش شهرستان سپیدان مشغول به خدمت بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار