مدیرکل راه آهن قم خبر داد:

رشد ۳۶ درصدی ورود مسافر به ایستگاه راه آهن قم در سه ماهه نخست سال جاری

ایستگاه راه آهن قم، سومین ایستگاه مسافری پرتردد کشور

قم (پانا) - مدیر کل راه آهن قم با اشاره به افزایش روزانه استقبال مردم از قطار به عنوان وسیله حمل و نقل ایمن و ارزان برای مسافرت گفت: در سه ماهه نخست سال جاری با ورود ۲۷۰ هزار و سیصد و نود و هفت نفر به ایستگاه مرکزی راه آهن قم رشد ۳۶ درصدی و نیز با خروج ۲۸۵ هزار و ششصدو چهل و چهار نفر از راه آهن قم ۳۱ درصد رشد را شاهد بودیم.

کد مطلب: ۸۳۴۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۳۶ درصدی ورود مسافر به ایستگاه راه آهن قم در سه ماهه نخست سال جاری

محسن اعتماد در این رابطه ضمن تاکید برمزیتهای استفاده از قطار خاطر نشان کرد:حمل و نقل ریلی از دو منظر حائز اهمیت است یکی از نظر صرفه جویی در مصرف سوخت که یک بیستم نسبت به جاده است و دیگری در مقایسه با سایر طرق حمل و نقلی از ایمنی نسبتا بالایی برخوردار است ، شاید یکی از ایمن‌ترین وسایل حمل و نقلی راه آهن باشد که تلفات جانی و مالی آن بسیار محدود و ناچیز است.

وی ایستگاه راه آهن قم را سومین ایستگاه مسافری از نظر جابجایی مسافر در بین ایستگاههای سایر مناطق راه آهن جمهوری اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: راه آهن قم با جابجایی ۱۵۵۰۶۱ نفر در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۷به عنوان سومین ایستگاه مسافری در بین مناطق ۱۹ گانه راه آهن کشور شناخته شده است.

اعتماد همچنین اضافه کرد: یکی از اولویت های راه آهن قم افزایش تعداد قطار های مسافری و حجم جابجایی مسافر است که در همین راستا اقداماتی چون ارتقای امکانات داخل ایستگاهی،توسعه فضا و سکوهای ایستگاه راه آهن قم و نیز افزایش خدمات رفاهی در داخل قطار ها به منظور تامین آسایش مسافرین در طول سفر با قطار می باشد.

وی گفت: یکی از نکاتی که برای مردم و مسافرین حائز اهمیت است و دراستقبال مردم از قطار نقش موثری دارد، کاهش زمان سیر و حرکت قطارها و نیز کاهش تاخیرات حرکت از مبدا است که راه آهن قم در سال ۹۶ موفق شد به طور متوسط ۳/۶ ثانیه تاخیر حرکت از مبدا قطارهای مسافری را در کارنامه کاری خود به ثبت برساند.

مدیر کل راه آهن قم در پایان تاکیدکرد: امیدواریم با توسعه زیرساخت‌های ریلی استان هم از منظر توسعه خطوط و خدمات ایستگاهی و هم از منظر پروژه‌های دو خطه و ارتقای سیستم های علایم و ارتباطات الکتریکی سفر خوب و ایمنی را برای زائرین و مجاورین کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار