در گفت‌وگو با پانا

چگونه کلید یک شهر در دستان زنی 27 ساله قرار گرفت

تهران (پانا) - خبر انتصاب یک زن به‌عنوان شهردار چگردک منطقه دلگان استان سیستان وبلوچستان اگرچه در کشور برای نخستین بار نبود و پیش از این در برخی استان‌ها همچون زنجان، بوشهر و آذربایجان شرقی نیز شهرداران زن انتخاب شده بودند، انتصاب اخیر از آن جهت مورد توجه عمومی قرار گرفت که این زن با 27 سال سن جوانترین شهرداری به شمار می‌رود که اکنون مشغول به فعالیت در کشور است.

کد مطلب: ۸۳۴۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
چگونه  کلید یک شهر در دستان  زنی 27 ساله قرار گرفت

سهیلا بامری 27 سال دارد. او تا شش ماه پیش دهیار بوده است و دلیل شهردار شدنش را فعالیت‌هایش می‌داند. ابوذر بامری، رئیس شورای شهر چگردک، نیز بر این باور است و می‌گوید مردان این منطقه دیگر مانند گذشته تعصب خشک و بی‌جا ندارند. مردان از نظر فرهنگی رشد کرده‌اند و زنان نیز درس خوانده‌اند و همگی پذیرفته‌اند که زنان هم می‌توانتد در عرصه‌های مدیریتی ورود کنند و دارای جایگاه باشند.

با سهیلا بامری جوانترین شهردار کشور در درباره روند شهردار شدنش گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید:

شما به عنوان جوانترین شهردار زن در کشور انتخاب شدید، چه چیزی سبب شد تا اعضای شورای شهر شما را به عنوان گزینه نهایی برای شهرداری انتخاب کنند؟

من در ابتدا دهیار چگردک بودم که بعدها شهر شد. به خاطر فعالیت‌هایی که انجام دادم و مسئولان دیدند مورد توجه شورای شهر، بخشدار و فرماندار قرار گرفتم. مسئولان از روند کار من بسیار راضی بودند و گفتند خیلی خوب است که یک خانم بتواند تا این حد فعالیت‌های اجرایی داشته باشد. بنابراین تصمیم گرفتند مرا به عنوان شهردار انتخاب کنند.

چند سال به عنوان دهیار فعالیت کردید؟

9 ماه دهیار بودم و به خاطر اینکه در مدت کوتاهی فعالیت‌های زیادی داشتم مسئولان از عملکرد من راضی بودند.

از چه سنی فعالیت کاری خود را آغاز کردید چون سن زیادی هم ندارید؟

فعالیت سیاسی و فرهنگی را چند سالی است که آغاز کردم. از دبیرستان فعالیت ورزشی و فرهنگی داشتم و در کارهای بسیج و امور فرهنگی مشارکت می‌کردم. در دانشگاه نیز در امور فرهنگی و اجتماعی فعال بودم و بعد از دانشگاه هم فعالیت‌های زیادی داشتم از جمله رفتن به مناطق محروم و آموزش روستاییان. در طرح پیشگامان علم و دانش (موسسه غیردولتی آموزشی ) ثبت نام کردم و به صورت رایگان و داوطلبانه در مناطق روستایی فعالیت‌های زیادی انجام دادم.

معلم هستید؟

نه استخدام آموزش و پرورش نیستم اما در خدمت مردم هستم. در قالب طرح پیشگامان علم و دانش به روستاها رفتم و پس از آن بود که مرا به عنوان دهیار انتخاب کردند و بعد از مدت کوتاهی از فعالیت‌هایم، فرماندار و بخشدار که از عملکرد من راضی بودند مرا به شورا پیشنهاد دادند و با موافقت شورا به عنوان شهردار معرفی شدم.

فعالیت‌هایی که در طول مدت دهیاری انجام داده‌اید و سبب شد تا شما به عنوان شهردار انتخاب شوید، چه بود؟

پس از آنکه دهیار شدم احساس کردم منطقه ما از نظر روشنایی مشکل دارد و تاریک و متروک است و مردم نیاز به نور و روشنایی دارند. از این‌رو با پیمانکار صحبت کردیم و وسایل مورد نیاز تهیه شد تا تمامی مردم این بخش از نعمت روشنایی در شب بهره‌مند شوند. از دیگر کارهایی که انجام دادم ایجاد فضای سبز و توسعه آن بود. در منطقه ما امکان کشت چای وجود دارد از همین فرصت استفاده کردم و بلوارهای شهر را با بوته چای آراسته کردم. با این کار فضای شهر تغییر کرد و نشاط و سرسبزی به شهر تزریق شد. از دیگر کارهای انجام‌شده آسفالت خیابان‌ها و جاده‌سازی بوده است که با رایزنی با بنیاد مسکن، فرمانداری و استانداری توانستیم بودجه‌ای را برای این کار اختصاص دهیم.

پس انتخاب شما به عنوان شهردار حزبی و سیاسی یا طایفه‌ای نبود؟

من بیشتر در کارهای بسیج و فرهنگی فعال هستم و در فعالیت‌‌های قرآنی هم حضور دارم.

آیا زمانی که اعضای شورای شهر تصمیم گرفتند که برای شهر شما شهرداری انتخاب کنند افراد دیگری هم در کنار شما جزو نامزدها مطرح بودند ؟

خیر، فقط فعالیت مرا دیده بودند، خودشان جلسه برگزار کردند و به من نتیجه را اعلام کردند.

شورای شما چند نفره است؟

شورای ما هفت نفره است.

از زنان برای معاونت‌های مختلف در شهرداری چگردک استفاده می‌کنید؟

بله از حضور زنان استفاده می‌کنم. زنان خوبی در این شهر فعال هستند. زنان هوششان بالاست بنابراین حتما استفاده می‌کنم.

تحصیلاتتان چه میزان است؟

کارشناسی حسابداری

ازدواج کرده‌اید؟

بله. ازدواج کردم و دو فرزند دختر دارم.

با توجه به بافت فرهنگی منطقه سیستان و بلوچستان همسرتان با کار شما مشکلی ندارد ؟

خیر. شوهرم موافق بود و با موافقت شوهرم کار کردم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار