معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد خبر داد:

هوشمند سازی تمام چاه های آب تا پایان سال

یزد (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به برنامه‌های خوب این استان درزمینه مدیریت آب، گفت: تمام چاه‌های کشاورزی یزد تا پایان سال به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند.

کد مطلب: ۸۳۴۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
هوشمند سازی تمام چاه های آب تا پایان سال

محسن صادقیان با اشاره به‌ضرورت به کاربردن برنامه‌های مدون در بخش‌های مختلف، گفت: بدون شک بدون برنامه کار کردن، باعث از بین رفتن بودجه‌های دولتی و غیردولتی می‌شود و در این راستا باید اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

وی افزود: در همین راستا در بحث آب درصدد بوده‌ایم تا در بخش‌های کشاورزی، شرب، صنعت و غیره برنامه‌های مدونی را به کار بندیم، چنانچه از ابتدای سال با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، به‌صورت هفتگی کارگروه سازگاری باکم آبی با حضور مسئولان مرتبط استان برگزارشده است تا در راستای کمبود آب در استان نظرات گوناگونی را ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد بابیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ دیگر ان‌شاءالله شاهد افت آب زیرزمینی در استان یزد نخواهیم بود، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که در کارگروه سازگاری باکم آبی استان برای جهاد کشاورزی داشتیم، این سازمان موظف شده که تا سال ۱۴۰۰، ۴۲۶ میلیون مترمکعب برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی استان کاهش دهد که اگر این مهم به‌خوبی صورت گیرد، شاهد افت آب زیرزمینی در استان یزد تا سال ۱۴۰۰ نخواهیم بود.

صادقیان در پایان با تأکید بر اینکه تا پایان امسال تمام چاه‌های کشاورزی استان یزد باید به کنتور هوشمند مجهز شوند، تصریح کرد: در این راستا درصددیم تا میزان برداشت چاه‌ها را ارزیابی کنیم؛ همچنین اداره آب و فاضلاب استان نیز موظف شده که ۱۰ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی آب را در استان داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار