در گفت و گو با پانا

استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: افزایش 20 درصد نزولات جوی سال گذشته آذربایجان شرقی نسبت به سال‌های قبل

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان شرقی درمورد وضعیت منابع آبی در استان گفت: میزان بارش در استان از مهر سال گذشته تا کنون نسبت به بلند مدت 20 درصد افزایش یافته است و این استان از وضع خوبی در حوزه منابع آبی برخوردار است ولی شهروندان در مصرف آب صرفه جویی کنند.

کد مطلب: ۸۳۴۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد:  افزایش 20 درصد نزولات جوی  سال گذشته آذربایجان شرقی نسبت به سال‌های قبل

مجید خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با اشاره به اینکه تغییرات اقلیمی سالیان سال است که به شکل‌های متعددی از جمله کمبود آب خود را نشان می‌دهد، گفت: بحران کمبود آب مربوط به چند سال اخیر است و مسئله جدیدی نیست.

وی بابیان اینکه تنها راه حل مبارزه با بحران کمبود آب مدیریت مصرف است، بیان کرد: امروزه بیش از 85 درصد مصرف در حوزه کشاورزی است و باید انرژی بیشتر دولت، صرف مدیریت مصرف در حوزه کشاورزی شود.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مهم‌ترین روش مدیریت مصرف در حوره کشاورزی را جایگزین کردن گیاهان مقاوم به کم آبی به جای سایر گیاهان دانست.

وی در خصوص بحران کمبود آب در استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: خوشبختانه از مهر ماه سال گذشته تا هم اکنون میزان بارش در استان نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته 60 درصد افزایش و نسبت به بلند مدت 20 درصد افزایش داشته است.

استاندار آدربایجان شرقی با تأکید بر اینکه باید از کمبود آب در استان پیشگیری کرد، گفت: علی‌رغم وضع مناسب استان در حوزه منابع آبی همچنان صرفه‌جویی در دستور کار قرار دارد.

خدابخش در مورد استفاده از پساب‌های فاضلاب‌های شهری گفت: تا پایان سال جاری پروژه استفاده از پساب‌های فاضلاب‌های شهری در تبریز و ارومیه به منظور افزایش سطح دریاچه ارویه به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار