نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در حادثه مدرسه معین: 3 نفر برکنار شده‌اند

بازپرس اجازه حضور در دادگاه متهم را نمی‌دهد

تهران (پانا)- نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در حادثه مدرسه معین به دلیل غیرعلنی بودن جلسات دادگاه از آن‌چه در پرونده قضایی خاطی این مدرسه می‌گذرد بی‌اطلاع است. او البته از برکنار شدن سه نفر از مقصران اتفاق تا به اینجا و احتمال بررسی پرونده متهم در هیات بررسی تخلفات وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۴۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در حادثه مدرسه معین: 3 نفر برکنار شده‌اند

حسین بزرگی زاده، مشاور و بازرس ویژه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا درباره آخرین اقدامات و خبرها از پیگیری پرونده آزار و اذیت دانش آموزان مدرسه معین گفت: «کیفر خواست به دادگاه تحویل داده شده و بازپرس پرونده نیز به عنوان نماینده مدعی العموم پیگیر پرونده است. در این مرحله کار از دست آموزش و پرورش خارج است.»

او ادامه داد: «دادستانی به ما اعلام کرده است که جلسه دادگاه غیرعلنی و محرمانه است. در دادگاه قبل نیز سعی داشتم در دادگاه حضور پیدا کنم اما مرا به داخل راه ندادند و گفتند که به دستور دادستان حق حضور ندارم چون جلسه غیر علنی و محرمانه است. من هم مانند شما و بقیه مردم بعد از اعلام رسمی قوه قضاییه از رای دادگاه مطلع می‌شوم.»

بزرگی زاده درباره اقدامات و پیگیری‌های آموزش و پرورش درباره این پرونده گفت: «تا به حال سه نفر از کار برکنار شدند که یک نفر آنها کارشناس مدارس غیردولتی منطقه دو بوده است. او قبل از این اتفاق برای بازدید به مدرسه معین رفته اما پرونده کارکنان و سابقه گزینش آنها را بررسی نکرده بود.»

مشاور وزیر آموزش و پرورش به استعفای مدیر آموزش و پرورش منطقه دو تهران اشاره کرد و گفت: «پرونده مدیر مدرسه و نماینده هیات موسس نیز در دادگاه در حال بررسی است و بازپرس پرونده از آن‌ها بازجویی می‌کند و ممکن‌ است برای آن‌ها نیز مجازاتی از سوی قوه قضاییه در نظر گرفته شود.»

بزرگی‌زاده درباره متهم اصلی پرونده نیز گفت: «به احتمال زیاد دادگاه برای متهم مجازات تعیین خواهد کرد و همان مجازات احتمالی موجب اخراجش می‌شود اما اگر این اتفاق نیفتاد پرونده فرد خاطی به هیات رسیدگی تخلفات ارجاع داده می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار