میرشاد ماجدی*

برزیل،کامل‌ترین تیم مدعی جام

32 تیم حاضر در جام‌جهانی اعتماد به‌نفس بالایی داشتند و می‌توان به جرات گفت که همه این تیم‌ها برای صعود از گروه خودشان در جام‌جهانی شرکت کردند.تیم‌های حاضر در جام‌جهانی به این خودباوری رسیدند که توانایی حضور در مراحل حذفی را دارند و به همین دلیل شاهد بازی‌های نزدیکی بین تیم‌های برتر دنیا با تیم‌های درجه دوم و حتی درجه سه بودیم.

کد مطلب: ۸۳۴۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد

در مرحله یک هشتم نهایی شاهد حذف تیم‌های بزرگی مانند پرتغال،آرژانتین و اسپانیا بودیم. این تیم‌ها سابقه قهرمانی در جهان و اروپا را دارند و همه منتظر صعود آنها به مراحل پایانی بودند،اما نکته مهمی که در مورد این تیم‌ها وجود دارد این است که به‌دلیل اینکه ستاره‌های این تیم‌ها مانند مسی،رونالدو،ایسکو،دیوید سیلوار و چند بازیکن دیگر در طول فصل بازی‌های زیادی انجام دادند و جام‌های متعددی را کسب کردند به نوعی در جام‌جهانی بی‌انگیزه بودند و برای خودشان هدفگذاری تعیین نکردند.

بازیکنی که در طول سال در سه لیگ داخلی،جام حذفی و همچنین لیگ قهرمانان اروپا که همه این بازی‌ها سخت و دشوار است به میدان می‌رود و در پایان فصل هم حداقل به یک جام دست پیدا می‌کند باید برای فصل آینده استراحت و ریکاوری بیشتری داشته باشد اما این بازیکنان بلافاصله در جام‌جهانی حاضر شدند و تقریبا هیچ ‌انگیزه‌ای برای درخشش در این جام نداشتند.

ژاپنی‌ها نمایش درخشانی مقابل بلژیک داشتند و بعد از زدن دو گل در لاک دفاعی فرو نرفتند.اما اشتباه بزرگ آنها این بود که می‌خواستند بازی را در 90 دقیقه تمام کنند و روی ضربه کرنر آخر همه به جلو آمدند در حالی که بلژیک تیم بسیار قدرتمندی است و کمتر از 10 ثانیه توپ از دروازه‌بان به مهاجم این تیم رسید و دروازه ژاپن باز شد. اما در هر صورت ژاپن بهترین نتیجه را در بین تیم‌های آسیایی گرفت و نماینده خوبی برای فوتبال آسیا در جام‌جهانی بود.

همه تیم‌هایی که وارد مراحل پایانی می‌شوند از آمادگی بالایی برخوردار هستند اما برزیل تیم کامل‌تری نسبت به سایر تیم‌ها بود و اگر بتواند در مرحله بعد از سد بلژیک بگذرد بیشتر از تیم‌های دیگر شانس قهرمانی دارد.

منبع: آرمان

* پیشکسوت فوتبال

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار