در گفت‌‌وگو با پانا

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری خبر داد: تشکیل کارگروه پیگیری مطالبات پرستاران در مجلس

تهران (پانا) - قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری از تشکیل کارگروهی برای پیگیری مطالبات پرستاران در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۴۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری خبر داد: تشکیل کارگروه پیگیری مطالبات پرستاران در مجلس

محمد شریفی‌مقدم در گفت‌وگو با پانا با اشاره به محتوای جلسه اخیر مسئولان سازمان نظام پرستاری با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: قانون نظام پرستاری سال 1381 به تصویب مجلس رسید. 16 سال از تصویب قانون نظام پرستاری می‌گذرد. وضع پرستاران در آن زمان، با وضع امروز جامعه پرستاری متفاوت بود و این قانون محدودیت‌های زیادی را برای جامعه پرستاری ایجاد کرد که شورای عالی نظام پرستاری تصمیم گرفت این محدودیت‌ها را برطرف کند.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری ادامه داد: نیاز است به مواردی به عنوان مطالبه اصلی جامعه پرستاری از جمله موضوع صلاحیت حرفه‌ای پرستاران در قانون نظام پرستاری توجه شود. در وضع فعلی باید برنامه‌ها طوری باشد که منجر به رشد و توسعه پرستاران شود تا سازمان نظام پرستاری بتواند معقول‌تر و با موانع کمتری به فعالیت خود ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: در اولین جلسه کارگروه مذکور، نظر مسئولان سازمان نظام پرستاری و اعضای کمیسیون بهداشت برای اصلاح قانون نظام پرستاری مثبت بود و قرار شد پس از تصویب در کمیسیون در صحن علنی برای اخذ یک فوریت مطرح شود.

شریفی‌مقدم تصریح کرد: همچنین اعطای مجوز صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای به سازمان نظام پرستاری، خدمات مراقبت پرستاری در منزل و خدمات مراقبت از بیماران مزمن تحت پوشش بیمه‌ای نیز مورد توجه قرار گرفت که امیدواریم سازمان نظام پرستاری در زمان باقی‌مانده از دوره چهارم نظام پرستاری این اهداف را پیش ببرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار