مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان مطرح کرد:

کمبود 41 مدرسه در مناطق مسکن مهر استان سمنان

سمنان (پانا) - مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان سمنان با اشاره به نیاز مناطق مسکن مهر استان به 41 مدرسه گفت: شهرستان سمنان با کمبود 20 مدرسه در جایگاه نخست قرار دارد.

کد مطلب: ۸۳۴۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
کمبود 41 مدرسه در مناطق مسکن مهر استان سمنان

سعید هژبری مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان سمنان در نشست خبری به مناسبت بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان سمنان گفت: جلب مشارکت های مردمی در امر مدرسه سازی یکی از مهمترین اولویت های این سازمان بوده و تکریم خیرین مدرسه ساز یکی از وظایف ما است.

وی با بیان اینکه استان سمنان در امر خیرین مدرسه ساز یکی از استان های پیشرو است، خاطرنشان کرد: هرکجا مشکلات با مردم در میان گذاشته و به آن ها سپرده شود به خوبی از آن ها عبور می کنیم.

هژبری با اشاره به وضعیت کلاس های درس استان سمنان اظهار کرد: در حال حاضر 4 هزار و 567 کلاس درس وجود دارد که از این تعداد، یکهزار و 761 کلاس تخریبی بوده و یکهزار و 951 کلاس هم نیازمند مقاوم سازی هستند.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان سمنان از اجرای 56 پروژه در سطح استان خبر داد و افزود: 309 کلاس درس در مساحت 97 هزار و 500 متر مربع و با اعتبار 485 میلیارد ریال در دستور کار این اداره کل قرار دارد که از این تعداد، 30 پروژه با 216 کلاس درس و مساحتی بالغ بر 42 هزار و 500 متر مربع با 245 میلیارد ریال اعتبار با مشارکت خیرین اجرا می شود.

خیران مدرسه‌ساز استان 2 برابر متوسط کشوری مشارکت دارند

هژبری با تقدیر از روحیه نوع‌دوستی خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان گفت: میانگین مشارکت خیرین مدرسه ساز در سطح کشور بین 25 تا 30 درصد است که این میزان در استان سمنان بیش از 50 درصد است و این نشان از فرهنگ والای مردم این استان دارد.

وی با اشاره به تعداد خیرین مدرسه‌ساز استان بیان کرد: خیرین این استان به دو صورت حقیقی (236 نفر از آقایان و 73 نفر از بانوان ) و یا نهادهای حقوقی (77 نهاد) در امر مدرسه سازی مشارکت دارند که در این میان، بنیاد برکت با 18 مدرسه و 108 کلاس درس با اعتباری معادل 112 میلیارد ریال مشارکت فعالی داشته است.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان سمنان با بیان اینکه در 19 جشنواره گذشته، خیرین مدرسه ساز استان سمنان یکهزار و 320 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌ها متعهد شده‌اند، اعلام کرد: هدف از برگزاری این جشنواره‌ها تکریم و تقدیر از خیران است و به لطف خیران، در جشنواره های گذشته یکهزار و 320 میلیارد ریال جلب مشارکت شد که بیش از 50 درصد آن تاکنون محقق شده است.

هژبری با تاکید بر کمبود فضای آموزشی در محدوده مسکن مهر سراسر استان به خصوص در شهرستان سمنان گفت: بطور کلی، مناطق مسکن مهر در استان سمنان نیازمند 41 فضای آموزشی است که در این بین، سمنان با 20 واحد، شاهرود 10 واحد، دامغان 4 واحد، گرمسار 4 واحد، مهدیشهر، سرخه و آرادان هرکدام 1 واحد آموزشی کمبود دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: شهرستان سمنان به دلیل بافت قدیمی و فرسوده بیشتر و همچنین مهاجرپذیری بیشتر نسبت به سایر نقاط استان از کمبود بیشتری رنج می برد که در این راستا، 12 پروژه برای سال جاری در دست اقدام است که تاکنون 5 پروژه به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان سمنان با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات دولتی پس از گذشت 4 ماه از سال 97 گفت: تخصیص اعتبارات ملی در انتظار تشکیل تمام کمیته ای شهرستانی است و تا زمانی که این کمیته ها تشکیل نشده و برآوردی ارائه نشود اعتباری تخصیص پیدا نمی کند.

هژبری با اشاره به ایجاد فضای آموزشی برای اتباع خارجی گفت: تاکنون 3 باب فضای آموزشی با مشارکت مرکز اتباع کشور در استان سمنان ساخته شده و به هر استانی که اتباع خارجی داشته باشد کمک هایی از سوی یونسکو اختصاص می یابد.

مهرماه 90 کلاس درس جدید تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود

مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس استان سمنان از افزودن 90 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان در مهرماه امسال خبر داد و گفت: تا مهرماه امسال 10 پروژه شامل 90کلاس درس جدید تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه‌های ده‌گانه 19 هزار و 500 مترمربع به فضای آموزشی استان اضافه می‌کنند، ادامه داد: استان سمنان در حال حاضر چهار هزار و 567 کلاس درس دارد که 1761 کلاس درس آن تخریبی و 1951 کلاس درس آن نیازمند مقاوم‌سازی است.

هژبری با بیان اینکه خیرین به دو صورت حقیقی و حقوقی به امر مدرسه‌سازی می پردازند، اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 300 خیر شامل 236 خیر مرد و 73 خیر زن به صورت حقیقی و 77بنیاد و نهاد به صورت حقوقی به امر مدرسه‌سازی در استان مشغولند.

وی از بنیاد برکت به عنوان یکی از مهمترین بنیادهای فعال در مدرسه‌سازی نام برد و افزود: این بنیاد تاکنون 18 باب مدرسه با 108 کلاس درس با اعتباری 112 میلیاردی در سطح استان احداث کرده است که 14 پروژه آن تحویل آموزش و پرورش شده و چهار پروئژه باقیمانده نیز در حال ساخت و تکمیل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار