مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

کسب دو عنوان برتر کشوری در رقابت های علمی کاربردی کاردانش توسط هنرجویان خوزستانی

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از کسب یک رتبه سوم و یک رتبه چهارم کشوری در رقابت های علمی کاربردی هنرستان های کاردانش سراسر کشور توسط هنرجویان خوزستانی خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۴۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
کسب دو عنوان برتر کشوری در رقابت های علمی کاربردی کاردانش توسط هنرجویان خوزستانی

محمد تقی زاده با بیان اینکه شانزدهمین دوره مسابقات کشوری علمی عملی هنرستان های کاردانش 9 تا 12 تیرماه 97 و با حضور 198 هنرجو از سراسر کشور در کرج برگزار شد، اظهار کرد: امین علقمی هنرآموز خرمشهری موفق به کسب عنوان سوم این رقابت ها در رشته برق و محمد اوستا هنرجوی دزفولی نیز موفق به کسب عنوان چهارمی این مسابقات مهارتی در رشته جوشکاری شد.

وی مهمترین هدف برگزاری این مسابقات را ترویج فرهنگ حرفه آموزی و مهارت آموزی در بین دانش آموزان هنرستانی دانست و خاطرنشان کرد: معرفی نخبگان علمی به جامعه، کشف استعداد های مختلف از جمله استعداد های حرفه ای و مهارتی و ارتقای سطح کیفی رشته های شاخه کاردانش از جمله دیگر اهداف برگزاری این رقابت ها علمی عملی در سطح کشور است.

تقی زاده در پایان با اظهار اینکه دانش آموزان خوزستانی دارای ظرفیت بالایی در حوزه رقابت های حرفه محور در سطح کشور هستند، تصریح کرد: یکی از مهمترین اولویت های توسعه آموزش و پرورش خوزستان توجه به توسعه مراکز فنی حرفه ای و کاردانش در سطح استان است. مهمترین کارکرد این مراکز تربیت دانش آموزانی خلاق، با مهارت و آشنا با بازار کار حرفه ای است. همچنین عملی کردن رویکرد "تبدیل علم به ثروت" و استفاده از ظرفیت این مراکز در راستای اشتغال زایی و کارآفرینی از دیگر راهبردهای مجموعه تعلیم و تربیت استان در این حوزه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار