طرح مدرسه در مزرعه رهیافتی نوین به منظور آشنایی با شیوه ی کشاورزی پایدار

شیراز (پانا) - اجرای طرح مدرسه در مزرعه رهیافتی فرصتی مناسب را برای کشاورزان ایجاد می کند تا در طول یک فصل زراعی و به صورت مشارکتی با کشاورزی پایدار آشنا شوند.

کد مطلب: ۸۳۴۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح مدرسه در مزرعه رهیافتی نوین به منظور آشنایی با شیوه ی کشاورزی پایدار

مسئول دفتر ترویج جهاد کشاورزی منطقه کلوان شهرستان آباده با اشاره به حفظ گیاهان در مزرعه لوبیا تصریح نمود: کشاورزان دراین مدارس به یادگیری تغذیه اصولی لوبیا، مبارزه بیولوژیک علیه آفات و بیماریها می پردازند.

وی اضافه کرد: بدون شک نظام خدماتی ترویج کشاورزی نقش مهمی در بهبود بهره وری نظام های زراعی و ارتقای زندگی جوامع روستایی ایفا می کند .

کارشناس پهنه منطقه کلوان از استقبال مخاطبین و کشاورزان خبر داد و افزود: کشاورزان از طریق این رهیافت نه تنها استراتژی کشت خود را تغییر می دهند بلکه این توانایی را نیز می یابند که دلایل پذیرش شیوه های جدید را نیز برای دیگران توضیح دهند.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: کشاورزی پایدار نه تنها نیازهای مربوط به افزایش تولید را در نظر دارد بلکه کیفیت محیط زیست و همچنین آب و خاک را حفظ می کند.

برنامه آموزشی مزرعه رهیافتی نوین در راستای طرح بسیج همگام با کشاورز با حضور بهره برداران و کشاورزان پیشرو و کارشناسان مسئول در منطقه کلوان شهرستان آباده برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار