فرماندار سیاهکل: خانه سرهنگ عضدی سیاهکل به موزه مردم شناسی تبدیل می شود

رشت (پانا) - فرماندار سیاهکل از تبدیل خانه سرهنگ عضدی در شهر سیاهکل به موزه مردم‌شناسی خبر داد و عنوان کرد: قدمت این بنا نزدیک به 200 سال است و پس از مراحل قانونی و تملک زمین کار بازسازی آن آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۸۳۴۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار سیاهکل: خانه سرهنگ عضدی سیاهکل به موزه مردم شناسی تبدیل می شود

رضا اسلامی به توجه ویژه دولت به قشر بیکار جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای گردشگری در استان گیلان، ارائه تسهیلات ویژه بوم گردی و اشتغال فراگیر به ویژه اشتغال روستایی از جمله برنامه‌های مهم کاهش بیکاری در جامعه است.

فرماندار شهرستان سیاهکل، با اشاره به اینکه دیلمان در طرح بوم گردی کم فروغ به نظر می رسد، اظهار کرد: 285 سهمیه بوم گردی سهمیه این شهرستان است و منطقه دیلمان از مناطق توریست پذیر این شهرستان است که باید بیش از پیش در این طرح فعال باشد.

وی خاطرنشان کرد: واجدین شرایط می توانند از تسهیلات طرح بوم گردی در روستاهایی که دارای طرح هادی با کاربری گردشگری قابل اجرا است، با سود کم بهره استفاده کنند.

این مقام مسئول، با تاکید بر اینکه اجرای این طرح شامل شهرها نمی شود، ادامه داد: شهر دیلمان به دلیل دارا بودن منطقه بکر طبیعی و جمعیت 2 هزار و 225 نفر، می تواند از تسهیلات طرح مذکور بهره گیرد.

اسلامی تصریح کرد: اگر روستایی دارای طرح هادی نباشد با حمایت بخشداران و هدایت دهیاران از تسهیلات کم بهره این طرح برای نوسازی واحدهای بوم گردی ایجاد اشتغال می تواند استفاده کند.

فرماندار سیاهکل اظهار کرد: با وجود ورود گردشگر به منطقه می توان اقتصاد این شهرستان در مناطق روستایی را رونق داد.

وی با تاکید بر اینکه از فرصت استثنایی گردشگری در این شهرستان بهره گرفته شود، اضافه کرد: با ارائه طرح بوم گردی در فرمانداری با بررسی های صورت گرفته و رفع نواقص طرح های متقاضیان در اسرع وقت به مرکز استان جهت معرفی به بانک ارجاع داده خواهد شد.

اسلامی، همچنین از تبدیل خانه سرهنگ عضدی در شهر سیاهکل به موزه مردم شناسی خبر داد و عنوان کرد: قدمت این بنا نزدیک به 200 سال است و پس از مراحل قانونی و تملک زمین، کار بازسازی آن آغاز می‌شود.

این مقام مسئول افزود: برای بازسازی خانه سرهنگ عضدی با بخش خصوصی وارد مذاکره شدیم تا این خانه با اختصاص 450 میلیون تومان به موزه مردم شناسی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه شهرستان سیاهکل برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده است، خاطرنشان کرد: از کسانی که می‌خواهند در بخش اشتغالزایی فعالیت نمایند، حمایت می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار