وضعیت انتقال آب خلیج فارس به دشت لامرد بررسی شد؛

انتقال ۱۵ میلیون متر مکعب آب شیرین شده به منطقه انرژی بر لامِرد

لامرد (پانا) - نشست هماهنگی و بررسی وضعیت انتقال آب خلیج فارس به دشت لامرد درجنوب استان فارس با حضور مدیران منطقه ویژه اقتصادی لامرد و سرمایه گذار ، مجری این طرح بزرگ برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۴۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
انتقال ۱۵ میلیون متر مکعب آب شیرین شده به منطقه انرژی بر لامِرد

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، نشست کمیته سرمایه گذاری این منطقه در راستای تامین زیر ساخت های مورد نیاز صنایع و در پی انعقاد تفاهم نامه بین شرکت تولیدی صنعتی فراسان و مناطق ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان با حضور اعضا تشکیل شد و ابعاد گوناگون مقوله آبرسانی به این منطقه با حضور سرمایه گذار اجرای این طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


محمد آشفته آج بیشه مدیر عامل منطقه ویژه اقصادی لامرد در این نشست با تاکید بر بسیج همه ظرفیت ها به منظور تکمیل زیر ساخت های منطقه تحت مسئولیتش گفت: برای فراهم کردن آب مورد نیاز صنایع مستقر در سایت لامرد با همکاری دستگاههای اجرایی ذیربط و حمایت مسئولان اجرایی و پی گیری نماینده مردم شهرستانهای لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گام های خوبی برداشته شده است و بنا به ضرورت لازم است تا این روند سرعت بیشتری بگیرد.

این مقام مسئول تامین نیاز آب شرب و بهداشت اهالی و ساکنان مناطق همجوار با صنایع انرژی بر را از نتایج مثبت این طرح دانست و خاطر نشان کرد: امیدواریم سرمایه گذار با همکاری همه مجموعه های مرتبط در سریعترین زمان ممکن مبادرت به تجهیز کارگاه و احداث سامانه آبگیر در مجاورت ساحل بندر منطقه ویژه پارسیان در سواحل خلیج فارس کند.

پیمانکار و سرمایه گذار این طرح نیز در خصوص تعیین بهترین و اقتصادی ترین مسیر خط انتقال آب از خلیج فارس به دشت لامرد توضیحاتی ارایه کرد.

انتقال ۱۵ میلیون متر مکعب آب شیرین شده پس از استحصال از طریق خط لوله انتقال به مسافت ۶۵ کیلومتر علاوه بر تامین آب مصرفی صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به تامین آب شرب شهری و روستایی در این دشت اختصاص می یابد.

افزون بر ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب از آبهای استحصال شده برای مصرف صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران پیش خرید شده است.


پیش بینی می شود این پروژه پس از تجهیز کارگاه در مدت ۳۰ ماه به بهره برداری برسد.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد از زیر مجموعه های ایمیدرو در جنوب استان فارس واقع شده و میزبان بزرگترین کارخانه تولید شمش آلومینیوم کشور با ظرفیت نهایی تولید سالانه نزدیک به یک میلیون تن این محصول استراتژیک می باشد.

شهرستان صنعتی لامرد، در جنوبی ترین نقطه استان فارس و در فاصله 60 کیلومتری بندر پارسیان قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار