سرپرست شبکه دامپزشکی قاینات خبرداد:

واکسیناسیون بیش از 160هزار دام سبک و سنگین شهرستان قاین بر علیه بیماری شاربن ( سیاه زخم)

قاین (پانا) - سرپرست شبکه دامپزشکی قاینات از واکسیناسیون ۱۶۰ هزار و ۶۰۰ رأس دام سبک و سنگین شهرستان بر علیه بیماری شاربن (سیاه رخم) خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۴۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
واکسیناسیون بیش از 160هزار دام سبک و سنگین شهرستان قاین بر علیه بیماری شاربن ( سیاه زخم)

دکتر رضا محمودی زاوه سرپرست شبکه دامپزشکی قاینات گفت: با توجه به وظیفه ذاتی و قانونی دامپزشکی در حفظ و صیانت از سرمایه دامی شهرستان و پیشگیری از احتمال بروز بیماریهای خطرناک و کشنده دامی و قابل انتقال بین انسان و دام از ابتداء هر سال برابر جدول پیش بینی عملکرد واکسیناسیون دامها اکیپ های مایه کوبی دامی شهرستان اقدام به واکسیناسیون تمامی دامها بر علیه بیماریهای مختلفی همچون، شاربن(سیاه زخم)، بروسلوز(تب مالت)، تب برفکی، آبله و... می نمایند که در خصوص بیماری شاربن سربازان گمنام عرصه بهداشت موفق به تحقق 80 درصدی شده اند.

محمودی ادامه داد:از ابتدای سال جاری اکیپهای واکسیناسیون شبکه دام پزشکی قاین موفق به انجام مایه کوبی 160هزار و 600راس دام سبک وسنگین شهرستان بر علیه بیماری شاربن ( سیاه رخم ) بعنوان یک بیماری خطرناک قابل انتقال از دام به انسان شدند .

وی بیان کرد: بیماری شاربن یک بیماری خطرناک برای دامها و همچنین قابل انتقال بین انسان و دام است که باید بصورت کامل اقدامات پیشکیری توسط اکیپهای واکسیناسیون شهرستان انجام شود تا ازاحتمال بروز خطر برای صنعت دامداری و بهداشت عمومی شهرستان جلوگیری بعمل آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار