دیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مطرح کرد

تلاش برای پوشش ۷۰ درصدی دانش‌آموزان در برنامه‌های تابستان

تهران (پانا) - دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برنامه‌های این اتحادیه را برای تابستان تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۳۴۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای پوشش ۷۰ درصدی دانش‌آموزان در برنامه‌های تابستان

حامد علامتی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، درباره اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: «دانش‌آموزان سرمایه‌های اجتماعی ما هستند و باید برای اوقات فراغت آنان برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم، این برنامه‌ریزی با نگاه تربیتی نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.»

علامتی ادامه داد: «بنا به نظرات کارشناسان، متولی اصلی اوقات فراغت دانش‌آموزان خانواده‌ها هستند و در کنار آنان دستگاه‌های فرهنگی تربیتی نقش موثر دارند. اوقات فراغت مختص تابستان نیست و در طول سال می‌تواند دانش‌آموز برای آن برنامه‌ریزی داشته باشد. اتحادیه برای طول سال برنامه‌هایی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان دارد و خانواده را متولی امر غنی‌سازی اوقات فراغت می‌داند زیرا به این موضوع نگاه تربیتی دارد.»

او به آغاز فصل تابستان به عنوان بهار تشکیلات اشاره کرد و گفت: «برگزاری اردوهای آموزشی و تشکیلاتی طلایه‌داران در ۳۱ استان در حال اجرا است. این اردوها گستره ملی دارد و غیرمتمرکز است که شاخص‌ها و سیاست‌های لازم برای برگزاری این اردو تبیین شده است و بیش از ۲۷۰ شهرستان آن را اجرا می‌کنند.»

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: «این اردو به مدت یک هفته برای دختران و پسران برگزار می‌شود که ویژه اعضای انجمن‌های اسلامی است و برنامه‌های مختلفی را داراست. در راستای خدمات اجتماعی اردوهای جهادی را برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه برگزار می‌کنیم. این اردو در مناطق محروم از حاشیه شهرها تا استان‌های همجوار برگزار می‌شود که محوریت آن استان کرمانشاه و سرپل ذهاب است.»

دانش‌آموزان آچار به دست و دانش‌آموزان کدبانو دو طرح اتحادیه برای دختران و پسران

او ادامه داد: «سال گذشته برای اولین بار برای مهارت آموزی و اقتصاد مقاومتی آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه داده شد که امسال تداوم پیدا کرد. این موضوع با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت در ۳ سطح برگزار می‌شود.»

علامتی گفت: «برای دانش‌آموزان پسر، در قالب طرح دانش‌آموز آچار به دست و برای دانش‌آموزان دختر در قالب طرح مهارت کدبانو بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ ساعت دوره برگزار می‌شود. در پایان این دوره برای این دانش‌آموزان گواهینامه از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای صادر می‌شود.»

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به برگزاری اردوهای ورزشی اشاره کرد و گفت: «کوهنوردی و کویرنوردی دو ورزش محوری برای اتحادیه است که دانش‌آموزان در این برنامه‌های ورزشی حاضر می‌شوند. سال گذشته صعود به قله سبلان را داشتیم که امسال نیز این موضوع برای دانش‌آموزان تداوم دارد. هیات‌های دانش‌آموزی انصارالمهدی در ایام مذهبی تابستان و دهه کرامت برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.»

او گفت: «همچنین با همکاری سازمان جوانان هلال احمر طرح دادرس و کمک‌های اولیه برای دانش‌آموزان متوسطه اول درنظر گرفته شده است که دانش‌آموزان مهارت‌های لازم را در قالب کارگاه‌های آموزشی می‌بینند.»

علامتی به برگزاری جشن روز دختر در روز ولادت حضرت معصومه اشاره کرد و گفت: «برای شبکه پشتیبان نشست‌های آموزشی داریم که برای توانمندسازی در حوزه سواد رسانه‌ای و فضای مجازی برگزار می‌شود.»

انتخابات لایه‌های دانش‌آموزی در طول تابستان و اجلاس سوم کنگره دوازدهم دانش‌آموزان در اواخر تابستان از دیگر موضوعاتی بود که علامتی به آنها اشاره کرد و گفت: «برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان بسته‌های علمی از سوی موسسه آینده‌سازان تدوین می‌شود. همچنین برگزاری خیمه‌های معرفت برای دانش‌آموزان متوسطه دوم و حضور دانش‌آموزان در برنامه رسانه ملی با همکاری صدا و سیما از دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.»

به گفته دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان هیات‌های اندیشه‌ورز و کندوی کتاب برای تابستان دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است تا دانش‌آموزان در این برنامه‌ها در طول تابستان شرکت داشته باشند.

علامتی افزود: «امسال ۷۰ درصد برنامه‌ها به صورت استانی و ۳۰ درصد به صورت ملی برگزار می‌شود.»

علامتی از رونمایی سامانه آموزش مجازی در هفته آینده خبر داد و گفت: «سعی می‌کنیم پوشش ۷۰ درصدی دانش‌آموزان را در برنامه‌های اتحادیه داشته باشیم. برنامه‌ها هم با اعتبار ۵ میلیارد تومان دنبال می شود. همچنین بازدید از دستاوردهای انقلاب اسلامی یک برنامه دیگر اتحادیه است و دانش‌‌آموزان می‌توانند برای شرکت در همه این برنامه‌ها به سایت آینده‌سازان مراجعه و ثبت‌نام کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار