فرمانده انتظامی استان گلستان

بیش از ۵۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان کشف شد

گرگان(پانا)-فرمانده انتظامی استان گلستان مبارزه با قاچاق کالا را ماموریت مهم و تعطیل ناپذیر پلیس اعلام کرد و گفت: در ۳ ماهه نخست امسال با اجرای ۳ طرح عملیاتی، گمرکی، دخانی و ممنوعه بیش از ۵۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان کشف شد.

کد مطلب: ۸۳۴۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۵۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان کشف شد

سردار علی اکبر جاویدان با بیان اینکه قاچاق کالا یک پدیده چندوجهی است، اظهار داشت: مهم‌ترین وجه از پیامدهای قاچاق کالا در حوزه اقتصادی و اجتماعی ظهور پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا علاوه بر شکل گیری اقتصاد ناسالم موجب کاهش تولید ناخالص ملی و افزایش بیکاری در جامعه می شود، اظهار داشت: امروزه این پدیده شوم علاوه بر اینکه به عنوان یک تهدید در حوزه اقتصاد کشور محسوب می‌شود، هزینه‌های اقتصادی زیادی بر بدنه اقتصاد کشور وارد کرده است.

فرمانده انتظامی گلستان، اخلال در نظم و انضباط اجتماعی و کاهش امنیت عمومی را از دیگر پیامدهای قاچاق کالا اعلام و تصریح کرد: امنیت زیربنای توسعه کشور است و عوامل تهیه و توریع قاچاق کالا با اقدامات مجرمانه خود می‌توانند به امنیت عمومی جامعه خدشه وارد کنند.

وی، ارتقاء فرهنگ مصرف در جامعه و مشارکت مردم را مهمترین راه مقابله با قاچاق کالا در کشور دانست و خاطرنشان کرد: امروز دشمنان و در راس آنان استکبار جهانی به شدت در حال تبلیغ ترویج فرهنگ مصرف گرایی در جامعه هستند لذا ضرورت دارد با استفاده از ظرفیت رسانه‌های داخلی، شیوه‌های اطلاع رسانی و تبلیغاتی نسبت به ترویج فرهنگ استفاده از کالای داخلی و مبارزه با مصرف گرایی اقدامات موثری انجام شود.

سردار جاویدان، مبارزه با قاچاق کالا را ضامن امنیت و توسعه اقتصاد ملی عنوان کرد و گفت : مبارزه با قاچاق کالا یکی از ماموریت های بسیار مهم و تعطیل ناپذیر پلیس است.

وی به آمار و عملکرد پلیس گلستان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا اشاره و اظهار کرد: در 3 ماهه نخست امسال با اجرای 3 طرح عملیاتی، گمرکی، دخانی و ممنوعه بیش از 59 میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان کشف شد.

سردار جاویدان، عمده کشفیات کالای قاچاق در این مدت را لوازم آرایشی بهداشتی، دارو، مواد غذایی و لوازم خانگی اعلام کرد و گفت: کشف این مقدار کالای قاچاق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7 درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به تشکیل بیش از یک‌هزار پرونده قاچاق کالا در پلیس آگاهی به همکاری تنگاتنگ پلیس با دستگاه قضائی در این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: گلستان محل امنی برای قاچاقچیان کالا نیست و با عوامل تهیه و توزیع قاچاق کالا به شدت برخورد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار