رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان: سیستان و بلوچستان ظرفیت تولید نیمی از گوشت قرمز کشور را دارد

زاهدان (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این استان با ظرفیت تولید سالیانه 90 هزار تن گوشت قرمز سهم به سزایی در مرتفع نمودن نیاز کشور در واردات گوشت قرمز داشته باشد.

کد مطلب: ۸۳۴۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان: سیستان و بلوچستان ظرفیت تولید نیمی از گوشت قرمز کشور را  دارد

نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور محبی استاندار سیستان وبلوچستان و معاونین استاندار و جمعی از دستگاه‌های اجرایی در محل دفتر استانداری برگزار شد.

در این نشست راهکارهای تسریع در روند فزایش و تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز به منظور ارتقای میزان تولید گوشت قرمز در استان به 90 هزار تن در سال و ایجاد اشتغال پایدار برای دامداران و رونق صنایع تکمیلی و تبدیل صنعت دامپروری مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کشور نیاز به 200 هزار تن گوشت وارداتی دارد و سیستان وبلوچستان با توجه به ظرفیت‌های زیرساختی موجود استان می‌تواند سالیانه 90 هزار تن گوشت قرمز تولید و سهم شاخصی در تنظیم بازار گوشت کشور داشته باشد.

پیری خواستار تشکیل کارگروه ویژه برای تسهیل روند واردات و تولید گوشت و تامین منابع ارزی مبادلاتی شد.

گفتنی است، سیستان وبلوچستان دارای 13 کشتارگاه صنعتی و بهداشتی با ظرفیت 6795 راس دام سبک و سنگین، 42 واحد بسته‌بندی گوشت با ظرفیت 90 هزارتن در سال و 12 واحد کارخانه خوراک دام به ظرفیت 400 تن روزانه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار