همایش نشاط اجتماعی و خانواده سالم در شهرستان فیروزکوه برگزارشد

فیروزکوه(پانا)- همایشی با عنوان نشاط اجتماعی و خانواده سالم با حضور شهروندان فیروزکوهی در سالن آفرینش منطقه اجراشد.

کد مطلب: ۸۳۴۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
همایش نشاط اجتماعی و خانواده سالم در شهرستان فیروزکوه برگزارشد

سروان براتعلی پروانه معاون فرهنگی نیروی انتظامی شهرستان فیروزکوه در این همایش خاطر نشان کرد: دین اسلام دین هدایتگر بشر است و الگوها و رفتارهایی که قرار است ما به عنوان یک انسان کامل آن را مطرح کنیم و به آن برسیم یقینا در دین اسلام به آن اشاره شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در دنیای مافیای مواد مخدر در قرون جدید و در سال های اخیر گردش مالی هنگفتی را مشاهده می کنیم که این گردش مالی بالغ بر 1600میلیارد دلار در سال چیزی برابر با گردش مالی نفت در دنیا و فراتر از گردش مالی در دنیای پزشکی است که میتوان گفت مافیای مواد مخدر به دنبال سودآوری است و دشمنان عام مانند مواد مخدر به رسیدن به مواد مخدرها و راهکار های فروش جدید می اندیشند تا به سودآوری دست یابند.

معاون فرهنگی نیروی انتظامی فیروزکوه افزود: از دو منظر میتوانیم به مواد مخدر بنگریم، یکی از نظر اقتصادی و یا سودآوری و دیگری از منظر سیاسی میتوانیم به مسئله مواد مخدر نگاه کنیم که مصداق تاریخی آن جنگ تریاک که جنگی میان کشورهای انگلستان و چین بوده است که باعث به استثمار کشیدن ملت ها شده است.

این مقام مسول تاکید کرد: اغلب کشور هایی که در گیر اعتیاد هستند و یا تجارت در زمینه اعتیاد انجام می دهند کشور های ضعیفی هستند گرچه گران قیمت ترین نوع مواد مخدر مانند ماریجوانا را صادر میکنند و نیز استثمار ملت ها زمانی رخ میدهد که برای نمونه نوجوانی کم سن و سال در دام اعتیاد گرفتار می شود که این نوجوان ماحصل یک خانواده است که نابود شده و پلیس هم زمانی متوجه این موضوع میشود که آن نوجوان را به عنوان یک معتاد دستگیر میکند.

شایان ذکر است،این همایش با همکاری ادارات بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار گردید.

/خبرنگار: فاطمه شاه حسینی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار