راه اندازی سامانه "دهکده هوشمند" در شهرداری محمدشهر

محمدشهر (پانا) - مسئول بازرسی و مدیریت پاسخگویی به شکایات شهرداری محمد شهر از راه اندازی سامانه دهکده هوشمند در این سازمان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۴۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی سامانه "دهکده هوشمند" در شهرداری محمدشهر

عبدالرضا معظمی گودرزی با اعلام این خبر افزود: اپلیکیشن دهکده هوشمند اولین مرکز در حوزه فضای مجازی کشور است که برای اولین بار در شهرداری محمدشهر آغاز به کار کرده است، این استارتاپ تنها مورد فعال در حوزه مدیریت شهری، توانسته است پس از یک سال تحقیق و توسعه مستمر سامانه پیشرفته دهکده هوشمند را طراحی و اجرا نماید که به نوعی برخی از المان های شهر هوشمند را در بر خواهد گرفت،

گودرزی در ادامه گفت: این سامانه از سه بخش پنل مدیریتی و اپلیکیشن مردمی و سخت افزار های طراحی شده در حوزه اینترنت اشیاء تشکیل گردیده است.

وی در ادامه به امکانات این اپلیکیشن اشاره کرد و افزود: در این اپلیکیشن، مردم می توانند پیام 137 خود راهم بصورت تصویر هم بصورت نوشتاری به شهرداری ارسال نمایند و پاسخ را نیز دریافت نمایند از اخبار شهر باخبر شوند از نزدیک شدن خودرو های خدماتی شهرداری مانند آتش نشانی و خود رو حمل زباله با خبر شده و در نقشه مسیر حرکت آن ها را ببینند همچنین می توانند اطلاعات صنفی خود را به سامانه اضافه نمایند و در انتها از آب و هوای چند روز آینده شهر مطلع شوند. در پنل مدیریتی شهرداری می تواند پیام های 137 مردمی را مشاهده نماید و با ایجاد سطح دسترسی به واحد های اجرایی به سرعت و بدون صرف هزینه نیروی انسانی، پاسخ شهروند را در سامانه درج نماید.

گودرزی در ادامه اظهار داشت: در بخش دیگر روابط عمومی می تواند بدون صرف هزینه چاپ بنر ها و درج در شبکه های مجازی محدود به شهروندان اطلاع رسانی نماید و می توان گفت این اپلیکیشن توانسته مهمترین پل ارتباطی میان روابط عمومی ها و مردم را ایجاد نماید.

وی گفت: همچنین واحد نظارت کلیه خودرو های هوشمند شده را در هر لحظه مانیتور خواهد کرد. این ها و بسیاری ویژگی دیگر که مهم ترین آن تحلیلی داده های جمع آوری شده از بخش های مختلف سامانه دهکده هوشمند است که برای اولین بار در ایران در شهرداری محمد شهر راه اندازی گردیده است.

گودرزی در پایان افزود: هم شهری های عزیز می توانند برای بارگزاری این اپلیکیشن به برنامه بازار مراجعه نمایند و از مزیت های این برنامه به صورت رایگان استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار