نماینده مجلس: آمریکا به دنبال باطل کردن دلار‌های خانگی ایران است

تهران (پانا) - نماینده مجلس گفت: وزارت خزانه داری امریکا با اعلام اینکه ۲۲ میلیارد دلار ارز کشور در دست مردم است، به دنبال باطل کردن این اسکناس هاست.

کد مطلب: ۸۳۴۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
نماینده مجلس: آمریکا به دنبال باطل کردن دلار‌های خانگی ایران است

به گزارش تسنیم، علیرضا محجوب امروز در کنگره سراسری «برند ملی؛ اقتدار ملی» افزود: این موضوع در صدر تصمیمات وزارت خزانه داری امریکاست و شخص رئیس جمهور امریکا نیز به جد آن را دنبال می‌کند که اگر به اطلاعات بنیادی برسد ابتدا این اسکناس‌ها را مشکوک و بعد باطل اعلام کند.

وی گفت: هدف امریکا از این اقدام حادثه سازی است تا باعث ایجاد تجمع برای فروش دلار و پس دادن این پول‌ها بشود.

محجوب با اشاره به اتفاقاتی که در بازار افتاد، افزود: ­همه اتفاقات از زمانی آغاز شد که عده‌ای ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کردند، اما محصولات خود را بر اساس ارز ۸ هزار تومانی به فروش رساندند.

وی گفت: اولین واکنش‌های بازار در این زمینه مربوط به ابزار‌های منتهی به فضای مجازی، انواع گوشی‌ها و دستگاه‌های الکترونیک با واکنش وزیر ارتباطات نیز مواجه شد.

این نماینده مجلس افزود: ما باید برای حمایت از تولید علاوه بر تسهیل و تسریع تخصیص ارز از طرفی سختگیر باشیم و بدانیم اگر به تعهد خود عمل نکرده، رانت خواری کرده است و باید همه امتیازات و بدهی‌ها را از او اخذ کنیم.

محجوب با بیان اینکه هدف گیری مجلس و دولت حفظ تولید برای عبور از مشکلات است، گفت: در این حوزه نشان‌های تجاری و اهمیت دادن به کیفیت کالاها، تبلیغ آن‌ها و معرفی درست کالا‌های ایرانی اهمیت ویژه‌ای دارد، مجلس نیز باید در این زمینه مصوباتی داشته باشد تا شاهد شکل گیری نشان‌های تجاری مبتنی بر ملی و بین المللی باشیم.

استفاده از علم و فناوری در تولیدات داخلی امری حیاتی است
معاون آموزش وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: متاسفانه در تولیدات داخلی به اندازه کافی از علم و فناوری بهره نمی‌گیریم.

برات قبادیان امروز در کنگره سراسری برند ملی، اقتدار ملی با بیان اینکه کشور ما از نظر منابع انسانی در رتبه سوم دنیا قرار دارد و به لحاظ تعداد دانشجو یکی از بهترین‌ها در دنیا هستیم گفت:، اما متاسفانه دانشگاه و صنعت در کشور یکدیگر را قبول ندارند و استفاده مناسبی از ظرفیت‌ها و فناوری در تولید نمی‌شود.

وی با اشاره به اهمیت برندسازی و معرفی کالا‌های ایرانی در سطح جهان گفت: ماندگاری نشانه‌های تجاری بستگی به تاثیرگذاری آن‌ها در سطح بین المللی دارد.
قبادیان تاکید کرد: بیش از صد هزار بنگاه تولیدی در کشور داریم که ایجاد واحد‌های تحقیق و توسعه در آن‌ها امری بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: کالا‌های ایرانی باید دو ویژگی کیفیت و قیمت مناسب داشته باشند تا ماندگار شوند.
قبادیان همچنین با اشاره به نشانه‌های تجاری مطرح ایرانی در دنیا از جمله فرش، زعفران و خاویار گفت: کشور ترکیه در سال ۲۰۱۸ یک میلیارد دلار بودجه برای تحقیق در زمینه فرش در نظر گرفته است که برای حفظ نشانه‌های تجاری خودمان نباید از موضوع تحقیق و توسعه غافل شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار