افشای تلاش عربستان و امارات برای ایجاد دفتری در قدس!

تهران (پانا) - چند منبع مطلع در قدس از هدف امارات و عربستان در زمینه ایجاد دفتری در شهر قدس در مجاورت مسجد الاقصی پرده برداشتند.

کد مطلب: ۸۳۴۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
افشای تلاش عربستان و امارات برای ایجاد دفتری در قدس!

به گزارش ایسنا از فلسطین الیوم، این منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، اظهار کردند: اطلاعاتی که تاکنون به دست آمده حاکی است که ساختمانی در مجاورت مسجد الاقصی که امارات برای خرید آن تلاش کرده به منظور افتتاح یک دفتر مشترک عربستانی-اماراتی در شهر قدس بوده است.

این منابع افزودند: ایجاد این دفتر با هدف فعالیت و ایفای نقش موازی با نقش اداره اوقاف اسلامی در شهر قدس صورت می‌گیرد که وابسته به اداره اوقاف اردن است.

این منابع تاکید کردند: عربستان و امارات در تلاش برای حضور در شهر اشغالی قدس هستند و این امر گامی برای نقش آفرینی آنها در مسجد الاقصی به عنوان رقیب برای اردن در قیمومیت آن بر مسجد الاقصی و همه اوقاف اسلامی شهر قدس است.

منابع یاد شده تصریح کردند: عربستان و امارات برای تن دادن حکومت اردن به اجرای "معامله قرن" درخصوص قیمومیت بر مسجد الاقصی تلاش می‌کنند و از سرگیری کمک‌های مالی عربستان به اردن به دلیل مقابله با نزدیکی روابط امان و آنکارا از یک سو و نگرانی از بروز بهار عربی دیگر خارج از کنترل اردن صورت گرفت.

پیشتر کمال الخطیب، معاون رئیس جنبش اسلامی فلسطین از تلاش یک بازرگان اماراتی "بسیار نزدیک" به محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی برای خرید خانه‌ای در بخش قدیمی شهر قدس در مجاورت مسجد الاقصی خبر داده بود.

الخطیب گفت: این بازرگان اماراتی پنج میلیون دلار به یکی از ساکنان قدس برای خرید خانه‌ای در مجاورت مسجد الاقصی پیشنهاد داد، اما وقتی که وی این مبلغ را نپذیرفت؛ مبلغ را به ۲۰ میلیون دلار افزایش داد.

در همین راستا، "ران ادلست" نویسنده اسرائیلی در روزنامه "معاریو" نوشت: سه آمریکایی (جیسون گرینبلات، نماینده ویژه ترامپ در امور صلح خاورمیانه، جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ و دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اسرائیل) همچون "دلالان املاک"، مذاکرات درباره شهر اشغالی قدس را در چارچوب طرح موسوم به "معامله قرن" مدیریت می‌کنند.

وی افزود: مانور اخیر فشاری اقتصادی و امنیتی به ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن است تا با این مساله موافقت کند که پایتخت فلسطین "ابودیس" است و گمان می‌رود که عربستان نیز در مسجد الاقصی حضور یافته تا این امر هدیه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به جریان ناراضی در عربستان باشد.

این نویسنده ادامه داد: مسجد الاقصی از نظر این سه مقام آمریکایی، موضوعی است برای "ذینفعان عرب".

ادلست در ادامه تاکید کرد: من هیچ نظری درباره قمار چهارجانبه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، کوشنر، ملک عبد الله و ولیعهد عربستان در موضوع قدس، ندارم، اما بر این باورم که هیچ یک از آنها فرصتی برای پیروز شدن در این قمار ندارند و همه آنها دروغ می‌گویند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار