در گفت‌وگو با پانا

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران: شرکت مجتمع‌های ایستگاهی به مترو بازمی‌گردد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه مجتمع‌های ایستگاهی مترو منبع درآمدی برای توسعه خطوط متروی پایتخت هستند، گفت شرکت مجتمع‌های ایستگاهی به مترو بازمی‌گردد.

کد مطلب: ۸۳۴۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران: شرکت مجتمع‌های ایستگاهی به مترو بازمی‌گردد

محمد علیخانی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به جلسه اخیر شورای شهر تهران درباره بازگشت مجتمع‌های ایستگاهی مترو گفت: تصمیمی درباره مجتمع‌های ایستگاهی مترو در کمیسیون عمران گرفته شد تا شرکت مجتمع‌های ایستگاهی که زیر نظر معاونت مالی شهرداری بود به مترو بازگردد و همچنین در این جلسه بررسی شد که چرا در این مدت، مجتمع‌های ایستگاهی مترو نتوانسته‌اند درآمد ایجاد کنند زیرا وظیفه اصلی این مجتمع‌ها ایجاد درآمد برای احداث خطوط مترو بوده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: در جلسه شورای شهر، شهرداران مناطق، معاونهای مالی و حمل و نقل شهرداری تهران و اعضای کمیسیون شهرسازی و بودجه شورا حضور داشتند و در نهایت تصمیم بر این شد، شهرداران مناطق هم به راه‌اندازی مجتمع‌های ایستگاهی مترو کمک کنند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه مجتمع‌های ایستگاهی به‌خاطر اینکه نیازمند جواز ساخت هستند، شهرداران مناطق می‌توانند در این زمینه همکاری کنند. در جلسه شورا هم فهم مشترکی از موضوع مجتمع‌های ایستگاهی مترو ایجاد شد و رئیس شورا نیز تاریخچه‌ای از فلسفه وجودی این مجتمع‌ها ارائه داد.

علیخانی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است زمینی بابت توسعه خط شش مترو داده نشود و از زمین مجتمع‌های ایستگاهی مترو استفاده شود؟ توضیح داد: این موضوع مطرح نیست و جلسه شورا صرفا جلسه‌ای هم‌اندیشی و مشورتی بود و تصمیم‌گیری در این باره در صحن شورا انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار