رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور خبرداد:

اختصاص30 میلیارد ریال جهت تکمیل پروژه نیمه تمام مجتمع حیات طیبه اردبیل

اردبیل (پانا) - رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در بازدید از پروژه نیمه تمام مجتمع آموزشی حیات طیبه اردبیل 30 میلیارد ریال جهت تکمیل این پروژه اختصاص داد.

کد مطلب: ۸۳۴۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص30 میلیارد ریال جهت تکمیل پروژه نیمه تمام مجتمع حیات طیبه اردبیل

مهراله رخشانی مهر درجریان بازدید از پروژه های مجتمع آموزشی حیاط طیبه و مدرسه مسکن مهر شام اسبی اردبیل گفت: شعار کپرزدایی که در مقطعی داده شد یک شعار غلط بوده چرا که کپر یک نوع معماری خاص منطقه‌ای است .

وی در سفر به اردبیل اظهار کرد: معماری کپر تعریف محلی و منطقه‌ای دارد و ما بدون در نظر گرفتن جایگزین مناسب نمی‌توانیم سخن از کپرزدایی بدهیم .

معاون عمرانی وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه در گذشته عده‌ای با این شعار و بدون در نظر گرفتن جایگزینی مناسب اقدام به راه‌اندازی کانکس در این مناطق به ویژه برای عشایر کوچرو کردند، خاطرنشان کرد: تحصیل در کانکس جذابیت چندانی ندارد و حتی انتقادهایی نیز از این باب به ما وارد است .

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: ما دنبال یک معماری بومی و محلی و جایگزینی مناسب برای مدارس کپری هستیم که در این زمینه تیمی از دانشگاه شریف و امیرکبیر در حال بررسی این نوع معماری و ضرورت جایگزینی در این باب هستند تا بتوانیم به یک جمع‌بندی مناسب برای کپرزدایی دست پیدا کنیم .

رخشانی‌ مهر در مورد پروژه‌های حیات طیبه در استان‌های مختلف بیان کرد: این پروژه در همه استان‌های کشور گاه به تعداد دو تا سه پروژه در برخی از استان‌ها در حال انجام است که از بین 54 پروژه حیات طیبه در کشور 17 تا 18 پروژه تکمیل شده اما در برخی از استان‌ها هنوز این پروژه شروع نشده است .

وی تصریح کرد: پروژه حیات طیبه از سال 91 در استان‌ها شروع شده تا در متراژ 8 هزار و 500 تا 12 هزار مترمربع مجتمع‌های کامل آموزشی راه‌اندازی شود که در استان اردبیل نیز به رغم گذشت 7 سال این پروژه نیمه تمام به حال خود رها شده و ما در این سفر 30 میلیارد ریال به شکل فوری به این پروژه تزریق کردیم تا در ادامه مناسب با روند احداث پروژه برای آن 3 تا 4 میلیارد تومان دیگر نیز تزریق کنیم تا این پروژه در مهرماه سال 98 آماده افتتاح باشد .

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور افزود: در قالب سند تحول بنیادین ساخت این مجتمع‌های آموزشی به عنوان یک حرکت قابل قبول و شایسته ادامه خواهد داشت تا ما بتوانیم در همه استان‌ها با بهره‌برداری از چنین مجموعه‌هایی یک نظام آموزشی متمرکز از ابتدائی تا پایان متوسطه را در این مجموعه‌ها شاهد باشیم .

رخشانی مهر تکمیل این پروژه‌ها را در حقیقت جلوگیری از هدررفت سرمایه‌ها و ممانعت از خسارت‌های احتمالی وارده به این ساختمان‌ها در اثر مرور زمان و عوامل طبیعی و آب و هوایی اعلام و اضافه کرد: ما با تکمیل این پروژه‌ها در حقیقت جلوی خسارت به بیت‌المال را می‌گیریم .

وی اظهار کرد: 107 هزار مدرسه در کشور وجود دارد که ما در همه این مدارس با مشکلات و نارسائی‌های مدیریتی و تامین منابع انسانی روبرو هستیم که با هدف تجمیع این مدیریت‌ها در قالب مجتمع‌های آموزشی جلوی بسیاری از هدررفت انرژی‌ها نیز گرفته خواهد شد .

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: حیات طیبه مجتمع آموزشی عظیم شامل سالن‌های ورزشی، آمفی‌تئاتر، نمازخانه و مجموعه‌های متعدد تربیتی است که باید هر چه سریعتر به بهره‌‌برداری برسد که امیدواریم با توجه به افزایش دانش‌آموز در برخی شهرک‌ها و مناطق شهری اردبیل این مجتمع‌ها باید هر چه سریعتر تکمیل و با کیفیتی مناسب به بهره‌برداری برسد.

همچنین با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش مدرسه ۱۲ کلاسه شهید تندگویان درشهر گرمی افتتاح شد .

در مراسم افتتاح این طرح معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت : این سازمان توانسته است ۷۰ درصد مدارس کشور را بازسازی و یا مقاوم سازی کند .
رخشانی‌مهر گفت:آماده ایم ۲ باب مدرسه جدید را در مرکز شهر گرمی احداث کنیم .
گفتنی است:این مدرسه در زیر بنای ۱۸۰۰ متر مربع ،در سه طبقه با اعتبار یک ونیم میلیارد تومان احداث شده و مهرماه امسال پذیرای دانش آموزان خواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار