انتصاب مدیرکل کتابخانه های استان البرز

کرج (پانا) - آئین تکریم ومعارفه مدیرکل کتابخانه های استان البرز برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۴۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
انتصاب مدیرکل کتابخانه های استان البرز

دراین مراسم، امین متولیان معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد عمومی کتابخانه های کشور با اشاره به سند چشم انداز1404 و برنامه ششم توسعه گفت: سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و برای بالا بردن این سرانه همه دستگاه ها وسازمان ها باید ظرفیت خود را به میدان عمل واردکنند.

وی افزود: با توجه به تنگناهای تامین منابع مالی خدمت کتابخانه عمومی در سطح ملی، استانی و محلی باید منابع مالی مطمئن برای کتابخانۀ عمومی در سطوح مختلف ایجاد کرد وهمچنین باید دید چگونه می‌توان تضمین قانونی نیم‌درصد را افزایش داد.

در ادامه خیراله ترخانی معاون سیاسی وامنیتی استانداری البرز ضمن تقدیر از زحمات برزگری سرپرست کتابخانه های عمومی استان البرز وتبریک انتصاب قنبرهراتی مدیر کل جدید، گفت: وجود جمعیت بسیار زیاد دانش آموزی وجوان استان البرز ،ضرورت توسعه کمی وکیفی کتابخانه ها را تبیین می کند.

وی با اشاره به نبود کتابخانه در برخی از مناطق از جمله شهرستان طالقان افزود: استانداری البرز با تمام توان وظرفیت از این نهاد حمایت می کند.

سپس احمدعلی قنبرهراتی مدیر کل جدید استان ضمن اشاره به سبقه فرهنگی ومسئولیت های خود در سطح استان، گفت: کتابخانه ها باید به عنوان یک مرکز فرهنگی مهم ایفای نقش نمایند.

وی افزود: باید با کمک طلایه داران کتابخوان وکتابداران عزیز و همراهی نردم فرهنگ دوست استان، فضای بانشاطی را در حوزه کتابخوانی ایجاد کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار