مدیران باید در شرایط خاص امروز، ایده‌های و راهکارهای نو ارائه دهند

سمنان (پانا) - استاندار سمنان شرایط اقتصادی امروز را خاص عنوان کرد و گفت: مدیران دستگاه‌های مرتبط با کار، تولید، صنعت، معدن و صادرات باید بدانند در شرایط خاص امروز، ایده‌های نو و راهکارهای نو مورد نیاز است.

کد مطلب: ۸۳۴۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیران باید در شرایط خاص امروز، ایده‌های و راهکارهای نو ارائه دهند

سید شهاب‌الدین چاوشی در سی و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان، با تاکید بر اینکه نیاز به مدیرانی داریم تا به راهکار مناسب برای رفع موانع تولید و اشتغال دست یابند گفت: مدیرانی که ریسک اشتغال و توسعه اقتصادی را در سایه تولید ندارند، استعفا دهند تا بجای آن‌ها نیروهای تازه نفس روی کار آیند.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های مرتبط با کار، تولید، صنعت، معدن و صادرات باید بدانند در شرایط خاص امروز، ایده‌های نو و راهکارهای نو مورد نیاز است، اضافه کرد: ما نمی‌توانیم با توجه به عرف معمول گذشته این برهه حساس را پشت سر بگذاریم و باید در شیوه‌های مدیریت تجدیدنظر کنیم.

چاووشی با اشاره به اینکه امروز شیپور جنگ اقتصادی توسط ترامپ نواخته شده است؛ شرایط امروز کشوررا اورژانسی عنوان کرد و افزود:با رویه سابق نمی‌توان به کار و تولید و همچنین اشتغال رسید.

شیپور جنگ اقتصادی توسط ترامپ نواخته شده است

استاندار سمنان به آشنا بودن دولت با دغدغه تولیدکنندگان در شرایط اقتصادی کنونی کشور اشاره داشت و گفت: امروز همه می‌دانند که شیپور جنگ اقتصادی توسط ترامپ نواخته شده است؛ اما اینکه این جنگ اقتصادی چه زمانی آثارش را نشان بدهد، در آینده مشخص خواهد شد.

چاوشی با تأکید بر لزوم تلاش دولت و اتخاذ تدابیر لازم از سوی دولت‌مردان برای جلوگیری از ایجاد آشفتگی در نظم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور متأثر از این شرایط عنوان کرد: دشمنان به دنبال هر راهی هستند تا نگذارند جمهوری اسلامی ایران ادامه حیات دهد و این واقعیتی است که همه ما امروز نگران ایرانی هستیم که خار چشم دشمنان اسلام و مسلمانان است.

استاندار سمنان با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌ها، گفت: همه نهادهای نظارتی و قضایی پشتیبان اقتصاد و رشد اقتصادی هستند و لذا هر جا که در دستگاه‌های اجرایی راه قانونی برای تولید وجود ندارد اما می‌توان شرایط را از بن‌بست خارج کرد لذا می‌بایست جلسات مرتبط با این موضوع با دستگاه قضا برگزار و سپس ظرف یک هفته به راهکاری عملی دست‌ یافت، این شرایط به‌ مثابه شرایط جنگی است که اقتصاد ما امروز در آن حضور دارد.

وی افزود: شرایط امروز آن‌قدر خاص است که ما نیاز به مدیرانی داریم که بتوانند با استفاده از کارشناسان به راه‌کارهای مناسب برای رفع موانع تولید و اشتغال دست یابند و اگر نمی‌توانند این کار را بکنند، بدون اتلاف وقت استعفا دهند.

امروز خط مقدم ـ نبرد اقتصادی ـ بخش تولید و صنعت است

چاووشی اذعان کرد: پذیرفته نیست دستگاهی بدون دلیل تولید را متوقف کند؛ لذا باید مدیران با استفاده از کارشناسان مشاور به دنبال راهکاری برای ارتقای تولید و نه مانعی برای آن باشند.

استاندار سمنان با بیان اینکه باید قانون اجرا شود، اما تولید نیز حمایت شود، گفت: مقام معظم رهبری با درک عمیقی از این خطر روسای سه قوه را مامور کردند تا راه‌حل برون‌رفت از مشکلات را با همراهی همدیگر بیابند و درباره آن کار و تلاش کنند.

چاووشی با اشاره به دوراندیشی مقام معظم رهبری برای نامگذاری امسال به نام سال حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: شعار امسال در شرایطی از سوی مقام معظم رهبری برای کشور در نظر گرفته شد که وضعیت اقتصادی تهدیدی و تحریمی علیه کشورمان هنوز ما آغاز و قطعی نشده بود و تنها احتمال خروج از برجام و به هم ریختن ساختار اقتصادی وجود داشت.

وی با تاکید برغیرت ملی بر روی کالاهای تولیدی ادامه داد: نمی‌توانیم چشمانمان را ببندیم و نبینیم که کالاهای تولید داخل با مارک‌ها و برندهای خارجی صادر می شوند.

استاندار سمنان افزود: امروز تمام دستگاه ها باید در کنار هم باشند تا از شرایط اقتصادی امروز که درون آن هستیم را به سلامت عبور کنیم.

وی بابیان اینکه امروز خط مقدم ـ نبرد اقتصادی ـ بخش تولید و صنعت است؛ از مدیران استان سمنان خواست تا با انعطاف جدی و ریسک‌پذیری برای حل مشکلات تولید و اقتصاد این استان ورود پیدا کنند.

به گفته چاووشی در صورت قرار گرفتن کشورمان در شرایط تحریم گسترده، قدرت‌های اقتصادی بزرگی که امروز حداقل همکاری را با ما دارند،برای حفظ منافع مهمی ناشی از ارتباط با غرب، در شرایطی ممکن است مجبور شوند که ما را تنها بگذارند و بنابراین ما روی هیچ کشوری حساب باز نخواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار