عجیب برای جهان اما خاطره برای ایران؛ یک تیم با دو مالک و دو سرمربی

تهران (پانا) - یک تیم با دو مالک، یک تیم با دو سرمربی و آرزوهایی که در حال آماده‌سازی برای تلخ شدن و بازگشت به روزهایی است که آسمان شهر باران ابری و دلگیر بود.

کد مطلب: ۸۳۳۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
عجیب برای جهان اما خاطره برای ایران؛ یک تیم با دو مالک و دو سرمربی

پس از اینکه داماش به لیگ یک و سپس لیگ دو سقوط کرد، تمام امید مردم رشت یک نام تاریخی شد. «سپیدرود» تمام انگیزه ورزش رشت برای بازگشت به سطح اول فوتبال شده بود تا اینکه دو اردیبهشت زیبا برای هواداران این تیم از راه رسید. 26 اردیبهشت 1395 سپیدرود با فرشاد پیوس، آقای گل دوست‌داشتنی پرسپولیس به لیگ یک صعود کرد تا یک گام دیگر به رویا نزدیک شود.

انتظار رسیدن به لیگ برتر برای هواداران سپیدرود چندان طولانی نشد و آنها تنها یک فصل مهمان لیگ آزادگان بودند. دوازدهم اردیبهشت 1396 برای هواداران این تیم ریشه‌دار و قدیمی یک روز خاص بود، روزی که فریاد شادی روی سکوهای ورزشگاه عضدی بلند شد و سپیدرود به لیگ برتر ایران صعود کرد. دو اردیبهشت متوالی برای شهر رشت شادترین روزها را ساخت.

پس از صعود به لیگ برتر سختی کار برای این تیم ریشه‌دار چند برابر شد، علی نظرمحمدی نتوانست نتیجه بگیرد تا جایش به علی کریمی، جادوگر فوتبال ایران برسد. حضور کریمی در رشت هم سکوها را سرخ‌تر کرد و هم امید را به این تیم تزریق کرد. رویای سال سوم سپیدرود بقا در لیگ برتر بود، کاری که در اردیبهشت 1397 با مربیگری علی کریمی عملی شد و این تیم از سقوط نجات پیدا کرد تا جادوگر محبوب‌ترین فرد روی سکوهای عضدی و سردار جنگل شود.

اما در آستانه آغاز لیگ برتر هجدهم و در روزهایی که بیشتر تیم‌ها تمرینات خود را آغاز کرده‌اند و همه در بازار نقل و انتقالات فعال هستند؛ سپیدرود حال و روز خوبی ندارد. اوضاع این روزهای سپیدرود موردی است شاید برای جهان فوتبال عجیب باشد، اما در فوتبال ایران بارها دیده شده است.

یک تیم با دو مالک و دو سرمربی؛ جواد تن‌زاده چند ماه پیش مالکیت سپیدرود را در اختیار گرفت، با علی کریمی به توافق نرسید و هدایت سپیدرود را به نادر دست‌نشان سپرد. اولین جلسه تمرینی سپیدرود که تست گیری برای این تیم بود تماشاگران را به محل تمرین کشاند. همه یک فریاد می‌زدند، علی کریمی باید روی نیمکت سپیدرود باشد. درخواست‌ها به گونه‌ای بود که دست‌نشان از سمت خود استعفا کرد.

چند روز بعد مالیکت سپیدرود از تن‌زاده گرفته شد و به علت آنچه عمل نکردن به تعهدات عنوان شده است، سپیدرود به محمد نوین واگذار شد. مالک جدید برای سرمربیگری با خداداد عزیزی به توافق رسید و غزال تیزپا و جنجالی فوتبال ایران را به‌عنوان سرمربی جدید معرفی کرد.

اما روز گذشته تن‌زاده با انتشار حکمی نشان داد مالکیت قانونی سپیدرود در اختیار اوست و تاکید کرد که نادر دست‌نشان سرمربی این تیم خواهد بود.

در روزهایی که تیم‌ها تمرین خود را آغاز کرده‌اند، سپیدرود در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد. نوین و تن‌زاده ادعای مالکیت این تیم را دارند و هر کدام سرمربی مربوط به خود را انتخاب کرده‌اند، در این میان بازیکن‌ها بلاتکلیف خواهند بود که در تمرین کدام سرمربی باید شرکت کنند.

رشتی‌ها شعار معروفی دارند که بارها در عضدی و سردار جنگل دیده شده «سپیدرود بخشکد، ماهی‌ها می‌میرند». اکنون آسمان رشت دوباره ابری و دلگیر شده،زمان برای این تیم ریشه‌دار به سرعت در حال سپری شدن است و بحران در این تیم به اوج خود رسیده است. ادامه این وضع شاید در صورت ادامه‌دار شدن، اردیبهشت 1398 را برای هواداران سپیدرود تلخ کند و این تیم به لیگ آزادگان برگردد؛ همان‌طور که فصل گذشته نفت تهران با وضعیتی تقریباً مشابه لیگ یکی شد، ابومسلم به خاطره‌ها پیوست و ملوان در حسرت بازگشت باقی مانده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار