مجله علمی «چرخ» به شبکه چهار بازمی‌گردد

تهران (پانا) - فصل جدید برنامه «چرخ» از 16 تیرماه  با مجریان و تیم جدید به روی آنتن شبکه 4 سیما می رود.

کد مطلب: ۸۳۳۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مجله علمی «چرخ» به شبکه چهار بازمی‌گردد

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، سری جدید مجله علمی شبکه چهار سیما با عنوان «چرخ» از شنبه 16 تیرماه به تهیه کنندگی الهه بهبودی و با اجرای محمدرضا مقدسیان و حسین فروتن به صورت هفتگی شنبه‌ها ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می شود.
الهه بهبودی تهیه‌کننده برنامه در خصوص رویکرد «چرخ» در سری جدید گفت: با توجه به شعار جدید شبکه چهار تحت عنوان «دانایی و خردورزی» تلاش داریم با بیان علم به زبان ساده و عمومی‌سازی علم همه اقشار جامعه، نه فقط قشر دانشگاهی، مخاطب این برنامه باشند.
بهبودی گفت: سری جدید «چرخ» به رابطه علم با زندگی می‏‌پردازد و با حضور و کمک اساتید دانشگاهی به مسائل علمی زندگی روزمره مانند موضوعات مختلف سبک زندگی از دیدگاه علمی ولی به زبان ساده می‌پردازیم.
تهیه‌کننده «چرخ» در خصوص مجریان برنامه گفت: مهندس محمدرضا مقدسیان که مخاطبان اغلب ایشان را به‌عنوان منتقد سینما می‌شناسند و حسین فروتن با فوق‌لیسانس فلسفه علم ، اجرای برنامه را به‌صورت مشترک بر عهده دارند. در حوزه اجرا با دعوت از دو نفر در دو حوزه علمی و غیر علمی تلاش کردیم هم مخاطبان خاص برنامه‏های علمی و هم مخاطبان عام در «چرخ» نماینده داشته باشند تا بهتر بتوانند با برنامه ارتباط برقرار کنند.
بهبودی افزود: در سری جدید «چرخ» که سردبیری آن را محمد جباری از چهره های شناخته شده در حوزه علم و رسانه بر عهده دارد ، ما به صورت هفتگی به یک موضوع می پردازیم. به‌طور مثال در اولین قسمت از این مجله علمی با توجه به برگزاری جام جهانی موضوع فوتبال را انتخاب کرده‏ایم. بنابراین هم به سراغ این موضوع رفته‏ایم که آیا توضیح مفاهیم علمی با کمک موضوعات عامه‏پسندی مثل فوتبال، به ترویج علم در میان عامه کمک می‏کند و هم اینکه آیا پیشرفت تکنولوژی بازی فوتبال را زیباتر کرده یا خیر و با کمک کارشناسان این موضوعات را بررسی خواهیم کرد.
وی به بخش‌های مختلف برنامه اشاره کرد و گفت: «7 خبر» یکی از بخش‌های برنامه است که اجرای آن را ژورنالیست‏های علمی که اعضای هیات تحریریه برنامه هم هستند بر عهده دارند و هفت خبر مهم علمی هفته را از دیدگاه برنامه انتخاب و بررسی خواهند کرد.
بهبودی ادامه داد: «علم به زبان ساده» نام یکی دیگر از بخش های برنامه هست که به سوالات علمی مردم در فضای مجازی و پیامک ها پاسخ می دهیم. در بخش «اتاق دانشمند» به سراغ اساتید و دانشمندان می رویم و مخاطبان را با سبک زندگی آنها آشنا می کنیم. در واقع دوربین برنامه به سراغ اتاق و فضای زندگی دانشمندان می رود تا مخاطبان با زندگی و دلبستگی آنها آشنا شوند.
بهبودی یکی از بخش های جذاب برنامه را «صندلی علم سنج» عنوان کرد و افزود: در این قسمت ما به سراغ سلبریتی ها و هنرمندان شاخصی می رویم که چهره علمی نیستند. محمد مومنی بازیکن اسبق تیم استقلال، مربی و کارشناس فوتبال و گیتی خامنه مجری نام آشنای کودکان ، مالک سراج بازیگر و دکتر محمد نظری مجری از جمله این چهره ها هستند. در این بخش مهمان‌های ما به درستی یا نادرستی هفت باور رایج بین مردم (مانند اینکه آیا فقط از 10 درصد مغزمان استفاده می‏کنیم؟ هویج قدرت بینایی را افزایش می‏دهد؟ دم مارمولک سمی است؟ و ...) از دیدگاه خودشان پاسخ می‏دهند.
«چرخ» کاری از گروه دانش شبکه چهار سیما است که شنبه ها ساعت 21 به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار