وطن نوروزی 14تیر از زندان آزاد می‌شود

تهران (پانا) -– در گلریزان مجازی که برای آزادی محیط بان وطن نورزی انجام شد، بیش از 10 هزار نفر مشارکت داشتند و درنهایت وجع المصالحه درخواستی از سوی خانواده مقتول تهیه شد.

کد مطلب: ۸۳۳۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
وطن نوروزی 14تیر از زندان آزاد می‌شود

با تامین وجه‌المصالحه، مسئولان محیط زیست استان فارس و سازمان مردم‌نهاد «گنجه پشتیبان زیست‌بوم» به همراه اولیای دم مرحوم بهزادی که چهار سال پیش محیط‌بان وطن نوروزی، به طور ناخواسته باعث مرگ وی شده بود، در دفترخانه رسمی حاضر شدند و رضایت محضری خودشان را اعلام کردند. با این حساب، روند قانونی آزادی وطن طی شده است و او صبح پنجشنبه چهاردهم تیر از زندان آزاد می‌شود.

با نزدیک شدن به روزهای آزادی این محیط‌بان، همچنان این سوال برای عده‌ای وجود دارد که چرا سازمان حفاظت از محیط زیست این مبلغ را تامین نکرده و به کمک‌های مردمی نیاز بوده است؟ محیط‌بان احمد بحری، در پاسخ به این سوال در صفحه اینستاگرامش نوشته است: «سازمان محیط زیست مبلغی را کمک کرده است اما چون این مبلغ یعنی 750 میلیون تومان، توافق دو خانواده بوده، بودجه‌ای برایش در نظر گرفته نشده است؛ اما اینکه چرا این مبالغ سنگین توافق می‌شود نکته‌ای است که باید در پیشامدهای آتی مد نظر مذاکره‌کنندگان قرار بگیرد. اینجاست که صندوق محلی محیط زیست باید نقش خود را ایفا کرده و از مبالغ فروش پروانه شکار بودجه‌ای به این امر اختصاص دهد.»

او همچنین توضیح داده است: «سوال دوم این است که چرا یک مامور دولت حین خدمت باید به قصاص محکوم شود؟ پاسخ این است که خطای انسانی همیشه ممکن است اتفاق بیفتد و به همین دلیل برای نحوه تیراندازی قانونی به نام قانون نحوه به کارگیری سلاح تصویب شده و در آن شرایط خاصی ذکر شده، اگر مامور طبق آن عمل نکند مقصر خواهد بود. همه قبول داریم که محیط‌بان وطن نوروزی مقصر بوده ولی بی‌احتیاطی او در لحظه‌ای که تصمیم‌گیری بسیار مشکل است، به ما اجازه نمی‌دهد به او بی‌تفاوت باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار