مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اولویت‌های زیست محیطی استان را اعلام کرد

یاسوج (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار اولویت محیط‌زیست این استان آلودگی ها، ریزگردها، پسماند و آب هستند.

کد مطلب: ۸۳۳۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اولویت‌های زیست محیطی استان را اعلام کرد

محسن جعفری نژاد بسطامی در نشست هم اندیشی با رئیس و اعضاء هیئت علمی دانشگاه یاسوج هدف از برگزاری این نشست را رسیدن به تفاهم نامه مشترک زیست محیطی عنوان کرد و افزود: معتقدیم استفاده و بهرمندی از ظرفیت علمی دانشگاه می تواند برنامه تدوین شده ای را پیش روی ما بگذارد که در آینده بوسیله آن خروجی زیست محیطی مثبتی داشته باشیم .

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در نگاه اول و اجمالی استان بعنوان یک استان پرآب دیده می شود اما واقعیت این است در این زمینه چالش های بسیار جدی پیش روی ماست .

جعفری نژاد بسطامی کمبود اراضی قابل مدیریت در استان را از چالش های مدیریت پسماند عنوان و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت و نگاه دانشگاه می تواند کمک کار محیط زیست در این زمینه باشد.

وی با اشاره به تبعات بسیار بد نابودی جنگل ها ناشی از آتش سوزی ها، خشکسالی ها، بیماری های مختلف ادامه داد: نابودی جنگل ها و بیابانی شدن آنها نتیجه ای جز افزایش روز شمارهای هوای آلوده در کشور و استان نیست و این امر می تواند بر سلامت مردم و محیط زیست تاثیر مخربی داشته باشد .

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تاسف از فاصله ایجاد شده بین دستگاههای اجرایی و دانشگاه عنوان کرد: نشست های هم اندیشی ها در قالب رسیدن به نقطه نظرات قابل اجرایی می تواند حلقه مفقود شده دانشگاه و دستگاه را از بین ببرد .

جعفری نژاد بسطامی خواستار تشکیل اتاق فکر مشترک محیط زیست و دانشگاه شد و بیان کرد: استفاده از ظرفیت های خوب نیروی انسانی توانمند در محیط زیست، جایگاه بین المللی زیست کره دنا می طلبد از داده های محیط زیست و دانشگاه یک بانک اطلاعاتی فراتر از شورای پژوهشی تشکیل بدهیم که خروجی این اتاق می تواند در شورای پژوهشی مطرح وبا چشم اندازی کوتاه مدت عملیاتی شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار