مزمان با آغاز فعالیت پایگاه های سنجش سلامت صورت پذیرفت:

بازدید معاون آموزش ابتدایی سیستان و بلوچستان از پایگاه های سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان و نوآموزان پیش دبستانی

زاهدان(پانا)- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در طرح سنجش سلامت تعداد 315 نفر از عوامل اجرایی در پایگاه های اولیه ( 39 پایگاه ) و تخصصی ( 1 پایگاه ) استان مشغول به فعالیت می باشند که به منظور اجرای صحیح طرح سنجش سلامت دانش آموزان و نوآموزان کارگاه 5 روزه توجیهی – آموزشی برای تمامی عوامل اجرایی پایگاه های سنجش سلامت برگزار گردیده است .

کد مطلب: ۸۳۳۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
بازدید معاون آموزش ابتدایی سیستان و بلوچستان از پایگاه های سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان و نوآموزان پیش دبستانی

برهان زهی در بازدید از پایگاه های سنجش سلامت در شهرستان زاهدان با تأکید بر ضرورت و اهمیت اجرای طرح سنجش گفت: سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان و نوآموزان پیش دبستانی در سراسر استان، از 2تیرماه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در سال گذشته 58 هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان و نوآموزان پیش دبستانی با پوشش 84% تحت پوشش طرح سنجش قرار گرفتند که با برنامه ریزی های صورت گرفته و افزایش تعداد پایگاه های سنجش از 35 به 40 پایگاه، به دنبال سنجش بالغ بر 60 هزار دانش آموز و نوآموز پیش دبستانی با پوشش 90% برای سال تحصیلی جدید هستیم .

برهانزهی بیان داشت: طرح سنجش نوآموزان پیش دبستانی، راهی برای شناسایی نوآموزان دیرآموز با نیاز ویژه ذهنی برای ارائه آموزش و مداخلات به هنگام در استان است.

وی گفت: این طرح به منظور سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان بر پایه برنامه‌ریزی‌ها در پایگاه‌های مناطق مختلف استان اجرا می‌شود که دانش‌آموزان در زمینه‌های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اوتیسم مورد سنجش قرار می‌گیرند.

برهان زهی ادامه داد: اجرای دقیق طرح سنجش، می تواند در کاهش افت تحصیلی دانش آموزان موثر باشد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل خاطر نشان کرد: سنجش دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی موضوع ماده 18 آئین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از دهه اول تیرماه آغاز و تا نیمه مرداد ماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود تعداد 500دانش آموز در سراسر استان مورد ارزیابی ذهنی قرار گیرند که در این مورد شاهد افزایش42 درصدی دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی نسبت به سال گذشته می باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار