عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا خبر داد

تشکیل کمیته سلامت روان در شورای شهر با هدف افزایش نشاط اجتماعی در جامعه

تهران (پانا) - رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از راه‌اندازی کمیته سلامت روان در شورای شهر خبر داد و گفت هدف از راه‌اندازی این کمیته احداث کلینیک نیست بلکه قرار است کاری انجام شود تا مردم شهر تهران احساس دلگیری، افسردگی و غم نداشته باشند.

کد مطلب: ۸۳۳۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل  کمیته سلامت روان در شورای شهر با هدف افزایش نشاط اجتماعی در جامعه

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با پانا درباره راه‌اندازی کمیته سلامت روان در شورای شهر تهران گفت: آمارهایی که برای میزان خشونت و اختلالات روانی مردم داده می‌شود که به عنوان مثال 25 درصد مردم ایران دارای اختلالات روانی هستند، مبنای مطالعات جمعیتی ندارد و بر مبنای اطلاعاتی است که ممکن است در سامانه‌های وزارت بهداشت ثبت شده باشد. نمی‌توان به این آمار استناد کرد چون مبتنی بر جمعیت عمومی نیست ولی زندگی فعلی در ایران و جهان استرس‌زا است.

عضو شورای شهر تهران افزود: مواردی همچون ترافیک، آلودگی هوا و محیط کار در زندگی شهر تهران استرس ایجاد می‌کند و این استرس‌ها طبیعت زندگی شهری است اما نباید سیاه‌نمایی کرد که همه مردم خشمگین هستند چرا که همه ما آدم‌های صبوری هستیم که در شرایط سخت تصمیمات سختی می‌گیرم که ممکن است به ما آسیب بزند ولی به خاطر منافع کشور این تصمیم‌ها را می‌گیریم.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ما در کمیته سلامت روان شورای شهر تهران از روانشناس، روانپزشک، کارشناس سلامت باروری و ماما استفاده می‌کنیم و نمی‌خواهیم کلینیک احداث کنیم. هدف ما این است که کاری کنیم تا مردم شهر تهران احساس دلگیری، افسردگی و غم نداشته باشند و چهره شهر، بانشاط شود. وقتی نشاط وجود داشته باشد، افسردگی نداریم، بنابراین سعی می‌کنیم با راه‌اندازی این کمیته شرایطی را در شهر فراهم کنیم که کودکان به آینده امیدوار باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار