معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار برای هوشمندسازی مدارس خوزستان

وجود ۶ هزار کلاس درس هوشمند در استان

اهواز (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی خوزستان از اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار وزارتی برای هوشمندسازی مدارس خوزستان در سال تحصیلی 97-96 و وجود 6 هزار کلاس درس هوشمند در مدارس سراسر استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۳۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار برای هوشمندسازی مدارس خوزستان

حرج چلداوی درخصوص هوشمندسازی مدارس استان، اظهار کرد: هوشمندسازی مدارس چند سالی است که در استان آغاز شده است. هدف ما از اجرای این طرح داشتن مدرسه‌ای است که کلیه فرآیندها اعم از مدیریت، نظارت، یاددهی و یادگیری منابع آموزشی و کمک آموزشی، ارزشیابی اسناد و امور دفتری و ارتباطات، همه از طریق فناوری اطلاعات انجام شوند.

وی افزود: در این مدرسه دانش‌آموزان از فضای مجازی و از فناوری، استفاده بهینه می‌کنند. مدرسه هوشمند فضای آموزشی فیزیکی دارد و ارتباطات آموزشی و تربیتی به صورت حضوری است. در این فضا امکان انجام فعالیت‌های پژوهشی وجود دارد و در این مدارس در واقع آموزش، پژوهش‌محور انجام می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در مدارس هوشمند از زیرساخت توسعه یافته فناوری اطلاعات، سیستم مدیریت یکپارچه، محیط یادگیری چند رسانه‌ای، معلمان آموزش دیده و توانمند و ارتباط رسانه‌ای با مدارس دیگر و سایر مراکز آموزشی استفاده می‌شود.

چلداوی گفت: در سال 90، 874 مدرسه هوشمند شامل یک هزار و 530 کلاس درس هوشمند در استان وجود داشت که با تلاش‌های انجام شده این تعداد در سال 96-95 به یک هزار و 576 مدرسه شامل پنج هزار و 712 کلاس درس افزایش یافت. در سال تحصیلی 97-96 اعتباری برای هوشمندسازی مدارس اختصاص پیدا نکرده بود.

وی ادامه داد: اما امسال اعتباری حدود 600 میلیون تومان از سوی وزارت آموزش و پرورش برای هوشمندسازی مدارس استان اختصاص پیدا کرده است. البته با توجه به نوسانات ارز قادر به خرید تجهیزات لازم برای این مدارس و ارسال آن‌ها به مناطق نیستیم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به وجود حدود شش هزار مدرسه در استان، تصریح کرد: برای هوشمندسازی هر مدرسه هزینه‌ای حدود پنج میلیون تومان نیاز داریم که این هزینه صرف خرید ویدئو پروژکتور، رایانه و... برای مدرسه می‌شود.

چلداوی گفت: با هوشمندسازی مدارس، کلاس‌های درس از حالت آموزش سنتی و منزوی خارج می‌شوند و کل سیستم مدرسه کاملا با فناوری اداره می‌شود. این کار در دنیای امروز لازم و ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار