مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد:

پوشش 180 هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی خوزستان

کسب مقام اول کشور در توسعه مدارس هیات امنایی توسط آموزش و پرورش استان

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از پوشش 180 هزار دانش آموز خوزستانی در 3 هزار و 600 مدرسه غیردولتی و کسب مقام اول کشور در توسعه مدارس هیات امنایی توسط آموزش و پرورش استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۳۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
پوشش 180 هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی خوزستان

محمد تقی زاده با بیان اینکه توسعه مدارس غیردولتی از ضروریات اجتناب ناپذیر آموزش و پرورش استان است، اظهار کرد: این اولویت به صورت ویژه در 20 اولویت توسعه آموزش و پرورش خوزستان تحت عنوان "توسعه و گسترش مراکز غیردولتی" دیده شده است.

وی در عین حال با اظهار اینکه مدارس و مراکز غیردولتی سهم به سزایی در ارتقای شاخص های علمی آموزش و پرورش استان داشته اند، خاطرنشان کرد: بیش از 15 درصد دانش آموزان خوزستانی در مراکز غیردولتی مشغول تحصیل هستند که این امر نشان از ظرفیت بالای این مراکز در ارائه خدمات آموزشی به شهروندان خوزستانی دارد.

تقی زاده در ادامه با اشاره به کسب مقام اول کشور در حوزه توسعه مدارس هیات امنایی توسط آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: در سال تحصیلی 97-96 مدارس هیأت امنایی استان بالغ بر 85 هزار دانش آموز مشغول تحصیل بودند به همین دلیل می بایست برای استفاده از ظرفیت این دانش آموزان به نحو احسن برنامه ریزی صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: توسعه مراکز آموزش علمی نیز دیگر راهبرد عملکردی آموزش و پرورش خوزستان در حوزه جذب مشارکت های مردمی در امر آموزش است. بالغ بر 800 مرکز آموزش علمی در سطح استان خوزستان فعالیت دارند و بیش از 12 هزار نفر نیروی کار به طور مستقیم در این مراکز مشغول فعالیت هستند.

وی در پایان با بیان اینکه یک هزار و 400 موسس در استان خوزستان مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: قانون مداری مهمترین روش ما در تعامل ما موسسین مراکز غیردولتی است و از تمام موسسان مراکز غیردولتی می خواهیم تا با رعایت قوانین مصوب در امر توسعه و گسترش مراکز و مدارس غیردولتی ما را یاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار