امام‌جمعه موقت تهران: ارتقای بهره‌وری در کشور راه نجات کشور است

تهران (پانا) - امام‌جمعه موقت تهران گفت: ارتقای بهره‌وری در کشور راه نجات کشور است و باید در مدارسی که ساخته‌ایم بالاترین سطح تعلیم و تربیت را شاهد باشیم.

کد مطلب: ۸۳۳۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
امام‌جمعه موقت تهران: ارتقای بهره‌وری در کشور راه نجات کشور است

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در مراسم بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که در مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد گفت: توسعه علمی است که کشور را پیش می‌برد و ریشه چالش‌های اقتصادی ما در قدم‌های تهی از دانش در عرصه مدیریت و اقتصاد کشور است، قدم‌هایی که پشتوانه علمی ندارد.

او ادامه داد: نمی‌توان بدون پیش‌بینی منابع مطمئن و پایدار و پس‌انداز صحیح، خلق هزینه کرد و با استقراض از بانک‌ها این هزینه‌ها را پاسخ داد.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد خطاب به خیرین مدرسه‌ساز گفت: شما در عرصه فعالیت‌ اقتصادی‌ در هر مرتبه‌ای از دانش هستید، دانش خود را ارتقاء ببخشید و در راه رشد و توسعه کشور بیش از آنچه که در گذشته قدم برداشته‌اید، قدم بردارید. امروز بار بازسازی و نوسازی ۴۰درصد از مدارس کشور بر شانه‌های شماست و ۶۰۰ هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور داریم که یک حرکت افتخار آخرین را خلق کرده‌اید.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ مدارس شش شیفته داشتیم، گفت‌: امروز حداکثر ۱۰ درصد مدارس دوشیفته هستند و یک ارتقای معنادار در این عرصه اتفاق افتاده است.

او ادامه داد: از شما می‌خواهم مقداری منابع را برای رشد کیفی آموزش و پرورش کشور در نظر بگیرید و اتاق فکری از انسان‌های عالم، باتجربه و موفق درست کنید و از چهره‌های دانشگاهی و آموزگاران دعوت کنید تا فقط فضای فیزیکی مدارس را نسازید بلکه به محتوا نیز فکر کنید.

امام‌جمعه موقت تهران در پایان تاکید کرد: ارتقای بهره‌وری در کشور راه نجات کشور است و باید در مدارسی که ساخته‌ایم بالاترین سطح تعلیم و تربیت را شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار