واکنش محسن هاشمی به درخواست استیضاح شهردار

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران با توجه به درخواست استیضاح شهردار از سوی یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت این موضوع را باید از همان کسی پرسید که تقاضای استیضاح شهردار را مطرح کرده است.

کد مطلب: ۸۳۳۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
واکنش محسن هاشمی به درخواست استیضاح شهردار

محسن هاشمی در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات جلسه امروز شورا، افزود: در این جلسه از مدیران شهری که این هفته تغییر پیدا کرده بودند، قدردانی و تشکر شد. همچنین طرح الزام شهرداری به ارائه برنامه اثرگذاری در بافت فرسوده نیز مطرح شد که پیشنهاد شد به دلیل اهمیت موضوع و بررسی بیشتر طرح، رأی‌گیری در خصوص آن به تعویق بیفتد.

وی ادامه داد: دلیل مخالفت برخی از اعضا، ورود طراح به جزئیات بود، زیرا در طرح پیشنهاد شده بود زمینی ۵۰ هکتاری در منطقه بلوکه شود که نخست پیدا کردن چنین زمینی دشوار است و همچنین ممکن است کل منطقه را بر هم بریزد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: باید با جذب سرمایه‌گذار، بافت‌های فرسوده احیاء شود و تاب‌آوری شهر تهران را بالا ببریم.

هاشمی در خصوص خط ۶ مترو نیز توضیح داد: قرار بود یک بانک خصوصی متعلق به کلانشهرها، اعتبارات لازم این خط را تأمین اعتبار کند که به دلیل آنکه قطعه زمینی که قرار بود از سوی شهرداری به این بانک‌ واگذار شود، واگذار نشده و در خصوص تأمین اعتبارات کوتاهی شده است.

وی درباره تعیین رئیس این بانک گفت: شهردار تهران به همراه سایر کلانشهرها باید هیأت مدیره برای بانک شهر را تشکیل و هر چه زودتر در خصوص انتخاب رئیس تعیین تکلیف کند.

رئیس شورای شهر تهران در رابطه با اینکه چرا با وجود داشتن کارخانه واگن‌سازی، ساخت واگن‌ها به یک شرکت چینی داده شده است؟ اظهار کرد: قرار است این واگن‌ها در داخل تولید شود و رسانه‌ها در این خصوص برداشت اشتباه کرده‌اند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که رئیس سابق سازمان بازرسی از تخلف ۷۰۰۰ میلیاردی و ۴۵۰۰ میلیاردی صحبت کرده، آیا با رفتن رئیس سازمان بازرسی، این پرونده‌های بزرگ تخلف از سوی شورا پیگیری می‌شود، افزود: اگر منظورتان را در خصوص پرونده‌های تخلف دقیق‌تر بگویید، در خصوص آن صحبت می‌کنم، اما شورا هر تخلفی را دنبال می‌کند.

وی درباره اینکه یکی از اعضای شورا موضوع استیضاح شهردار را به میان کشیده است، گفت: باید این موضوع را از خود آقای رسولی بپرسیم تا درباره آن توضیح بدهد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری درباره تک‌لهجه‌ای شدن شهرداری تهران، تصریح کرد: در این خصوص شهرداری توضیح داده و اعلام کرده است که مدیران انتخاب شده از قومیت‌های مختلف هستند و تک‌لهجه‌ای بودن مدیران درست نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار