نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان کردستان برگزار شد

سنندج(پانا)-با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کردستان دومین نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان کردستان در سال 97 برگزار شد .

کد مطلب: ۸۳۳۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان کردستان برگزار شد

در این نشست که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد پیرامون نحوه اجرای طرح هجرت سه و اردوهای جهادی در فصل تابستان و اردوی راهیان نور دانش آموزی بحث و تبادل نظر و برنامه های سازمان بسیج فرهنگیان استان مورد بررسی قرار گرفت .

در این نشست مومنی مسئول بسیج دانش آموزی استان گزارشی از برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی سال 96 را ارائه کرد و گفت : در سال 97 نیز برابر سهمیه سال گذشته اعزام 12 هزار نفر از دانش آموزان استان به یادمانهای دفاع مقدس پیش بینی شده است که از تعداد 9 هزار نفر به مشهد شهدای غرب و شمال غرب و 3 هزار نفر نیز به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام خواهند شد .

وی با تشکر از تعامل و همکاری مجموعه آموزش و پرورش و سپاه در برگزاری این برنامه فرهنگی ، گفت : همزمان با برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی برنامه فرهنگی فصل رویش در شهرستان مریوان و برنامه مجاهدتهای خاموش در پادگان وحدت سنندج برای حضور دانش آموزان شرکت در اردوهای راهیان نور پیش بینی شده است .

وی هم چنین گزارشی از اجرای اردوهای جهادی 7 روزه و طرح هجرت سه در سال 97 نیز ارائه کرد و گفت : در مجموع یک هزار و 610 نفر برای طرح هجرت سه دانش آموزان پیش بینی شده است و دانش آموزان شرکت کننده در این طرح 10 روز در فعالیت های از قبیل بهسازی ، زیبا سازی و آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید مشارکت کرده و بابت آن دهان شرینه دریافت می کنند .

وی با بیان اینکه 360 نفر نیز برای برگزاری اردوهای جهادی 7 روزه پیش بینی شده است گفت : در حوزه های بسیج دانش آموزی استان تیم های جهادی تشکیل و در این برنامه شرکت می کنند .

مومنی در پایان از برگزاری دوره تربیت روایان اردوهای راهیان نور دانش آموزی در سطح استان خبر داد و گفت : یکی دیگر از برنامه های استان برنامه توانمند سازی مربیان و سرگروه های حلقه های صالحین است که در یک دوره 5 روز شرکت می کنند .

آزادی پور معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این نشست از حمایت و پشتیبانی های آموزش و پرورش در اجرای برنامه های مشترک به ویژه برنامه های بسیج دانش آموزی و فرهنگیان تشکر کرد .

وی با تاکید بر ضرورت کیفی سازی برنامه ها به تشریح نحوه برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی در سال 97 پرداخت و گفت : دانش آموزان شرکت کننده در اردوها ، در برنامه های فرهنگی فصل رویش و مجاهدتهای خاموش شرکت می کنند .

گفتنی است در این نشست پیرامون نحوه برگزاری اردوهای راهیان نور ، زمان اعزام دانش آموزان در دو مرحله تابستان و طول سال تحصیلی و سایر برنامه های فرهنگی بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد بعد از ابلاغ دستورالعمل و نهایی شدن زمان آغاز اردوها ، اعزام دانش آموزان انجام شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار