رئیس شورای شهر تهران: مهمترین چالش دستگاه قضایی آسیب‌دیدن اعتماد عمومی است

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت مهمترین چالش قضایی، آسیب‌دیدن اعتماد عمومی است.

کد مطلب: ۸۳۳۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس شورای شهر تهران: مهمترین چالش دستگاه قضایی آسیب‌دیدن اعتماد عمومی است

محسن هاشمی در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران با گرامی‌داشت هفته قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی امروز با چالش‌های زیادی مواجه است که مهمترین آن شاید آسیب دیدن اعتماد عمومی است.

وی ادامه داد: اگر ذهنیت عمومی درباره شهرداری یا دادگستری و سیستم قضایی کشور، ناسالم و آلوده باشد رفتار شهروندان نیز براساس همان شکل می‌گیرد، یعنی افراد برای پیش بردن کار و انجام خواسته‌های قانونی یا غیرقانونی خود به راحتی مسیر رشوه را در پیش می‌گیرند و طبیعی است که این، خود موجب گسترش فساد می‌شود اما اگر این ذهنیت سالم باشد، محیط اجازه طرح خواسته‌های غیرقانونی را نمی‌دهد.

به گفته هاشمی، ریشه و قدرت اصلی دستگاه‌های عمومی و حاکمیت در ذهنیت جامعه قرار دارد و اگر این ذهنیت متزلزل شود، اقتدار نظام آسیب می‌بیند.

رئیس شورای شهر خاطر نشان کرد: فصل مشترک قوه قضاییه با مدیریت شهری در کمیسیون ماده ۱۰۰ و سایر کمیسیون‌های مربوطه و همچنین دعاوی مربوطه به شهرداری و شورا در دیوان عدالت اداری است.

هاشمی افزود: نظارت برعملکرد شهرداری و رسیدگی به پرونده‌های تخلف در مدیریت شهری نیز مانند سایر دستگاه‌های اجرایی از سوی سازمان بازرسی کل کشور انجام می گیرد که امیدوارم تعامل مناسب‌تری بین دستگاه قضایی و مدیریت شهری در این حوزه برقرار شود.

وی تاکید کرد: همه ما مسئولان باید در شرایط حساس فعلی کاهش نارضایتی عمومی، صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های تشریفاتی و غیرضروری و برنامه‌ریزی جهت مقابله با بحران اجتماعی را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس شورای شهر تهران در پایان از زحمات محمدجواد شیرازی، رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری تهران تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار