مدیرامور آب و فاضلاب روستایی قاین اعلام کرد: حفر چاه جدید مجتمع آبرسانی گرماب ظرف دو هفته آینده

قاین (پانا) - مدیرامور آب و فاضلاب روستایی قاین از قرارداد 160 میلیونی با پیمانکار به صورت دیون در جهت حفر چاه جدید در مجتمع آبرسانی گرماب خبرداد و گفت: ظرف 14 روز آینده حفر چاه جدید در مجتمع آغاز خواهد شد.

کد مطلب: ۸۳۳۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرامور آب و فاضلاب روستایی قاین اعلام کرد: حفر چاه جدید مجتمع آبرسانی گرماب ظرف دو هفته آینده

روستای گرماب یکی از بزرگترین روستاهای عشایری شهرستان قاینات است که در 68 کیلومتری قاین قرار دارد و بیش از 250 خانوار در این روستا ساکن هستند.

قریب به ده روز است که اهالی روستا با کمبود شدید آب مواجه هستند به طوری که تعدادی از اهالی روستا مدت استفاده از آب را در شبانه روز 20 دقیقه اعلام می کنند و خواستار پیگیری مسئولین و رفع مشکل آبرسانی به این روستا هستند.

محمد رضا عیدی مدیر امور آب و فاضلاب روستایی قاین گفت: مجتمع گرماب بین دو شهرستان قاینات و زیرکوه قرار دارد و تولید و استحصال آب در شهرستان زیرکوه صورت می گیردوپس از استحصال آب اول به 4 روستا از شهرستان زیرکوه می رسد وسپس به امیر آباد سرچشمه،سرمستی،گرماب،تیگاب و مهدی آباد از شهرستان قاینات می رسد.

وی افزود: این مجتمع 9 روستا را در برمی گیرد و به دلیل خشکسالی های 20 ساله چاه با کاهش شدید دبی آب مواجه شده است .

عیدی گفت: هرمیزان آب که در اختیار ما قرارمی گیرد بر اساس جیره بندی بین 5 روستا توزیع می شود .

وی با تاکید بر این که مردم باید دراین بحران بی آبی صرفه جویی بیشتری داشته باشند گفت: ما نمی گوییم مشکل آب روستاهای مجتمع گرماب صد در صد حل شده است اما روستاهای تیگاب و مهدی آباد نسبت به گرماب در وضعیت بهتری قرار دارند و خواسته ما از مردم گرماب هم این است که در مصرف آب صرفه جویی بیشتری داشته باشند.

مدیر امور آبفار قاین ادامه داد: در جهت حل مشکل آب این روستاها از امروز شنبه 9 تیرماه به عنوان کمکی آبرسانی سیار به روستاهم آغاز شده است و تا حل کامل مشکل به دنبال یک روش مسکّن هستیم.

عیدی از قرارداد 160 میلیونی با پیمانکار در جهت حفر چاه جدید خبرداد و گفت: در 7 تیرماه قراردادی با یک شرکت پیمانکاری به صورت دیون بسته شده است و این شرکت نیز قول داده است ظرف 14 روز آینده حفر چاه جدید در مجتمع گرماب را آغاز کند.

وی از عموم مردم خواست تا با صرفه جویی در مصرف آب ،همکاری بیشتری با امور آبفار روستایی داشته باشند تا این سازمان نیز بتواند با افزایش ساعات استفاده مردم از آب ،خدمات رسانی بیشتری به مردم داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار