رئیس سازمان جهادکشاورزی قزوین : تلفات انتقال آب تا مزرعه را باید گاهش داد

قزوین (پانا) - رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: با انتقال درست آب به مزارع از طریق لوله و یا اجرای سیستم های نوین آبیاری تلفات تا سر مزرعه را باید کاهش داد

کد مطلب: ۸۳۳۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان جهادکشاورزی قزوین : تلفات انتقال آب تا مزرعه را باید گاهش داد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین فاطمه خمسه در دیدار با حمید پویا مدیرعامل آب منطقه‌ای استان قزوین با بیان این مطلب افزود: با برنامه ریزی انجام شده در صورت تامین اعتبار می‌توان آب را از چاه‌های مجاز به سر مزارع از طریق لوله و یا سیستم نوین آبیاری انتقال داد و به نوعی از تلفات آب در مسیر انتقال به مزراع کاست .

وی در ادامه به مشکل کم آبی در استان و همچنین کاهش سطح سفره‌های زیر زمینی اشاره و ابراز امیدواری کرد: با اجرای سیستم نوین آبیاری و همچنین اجرای طرح مسدود سازی چاه‌های غیر مجاز و نصب کنتور هوشمند برروی چاه‌های مجاز آب موجود در مصرف سفره‌های زیر زمینی استان مدیریت داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد : تعامل و همکاری بین جهادکشاورزی و آب منطقه ای راهگشای حل بسیاری از مشکلات کشاورزان استان در بخش آب است .

خمسه در ادامه با اشاره به درخواست کشاورزان برای تخصیص سهمیه آب شبکه به کشت تابستانه و باغات خواستار تخصص بموقع سهمیه آب مورد نظر برای کشت تابستانه و باغات استان شد .

حمید پویا مدیر عامل آب منطقه ای استان قزوین هم در این دیداربا اشاره به اقدامات خوب انجام شده برای گاهش افت آب های زیز زمینی بر برگزاری جلسات مشترک جهادکشاورزی و آب منطقه ای برا حل مشکل کشاورزان تاکید کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار