مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان خبرداد

تداوم تلاش‌ها برای اطفای آتش‌سوزی ‌جنگل‌های سوزنی‌برگ کلاله‌

گرگان (پانا) - آتش‌سوزی در جنگل‌های سوزنی‌برگ عرب‌داغ شهرستان کلاله از عصر دیروز آغاز شده و به علت صعب‌العبور بودن منطقه و وزش باد گرم و شدید، کار اطفاء حریق با دشواری ادامه دارد.

کد مطلب: ۸۳۳۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تداوم تلاش‌ها برای اطفای آتش‌سوزی ‌جنگل‌های سوزنی‌برگ کلاله‌

به گزارش تسنیم، ابوطالب قزلسفلو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، با اشاره به گسترش آتش‌سوزی در منطقه عرب‌داغ شهرستان کلاله اظهار کرد: بر اثر آتش‌زدن بقایای گندم در اطراف شهر فراغی، حریق به جنگل‌های سوزنی برگ مناطق مرتفع عرب‌داغ شهرستان کلاله سرایت کرد.

وی افزود: فرمانداران کلاله و مراوه تپه و نیروهای مردمی و منابع طبیعی در منطقه حضور دارند و با همه امکانات و تجهیزات در امر اطفاء حریق همکاری می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: ماشین‌آلات و نیروها از شهرستان‌های گنبدکاووس و گالیکش نیز برای کمک به اطفای حریق در جنگل‌های سوزنی برگ کلاله فراخوان شده‌اند.

وی اظهار داشت: به علت صعب‌العبور بودن منطقه و وزش باد گرم و شدید، کار اطفاء حریق با دشواری ادامه دارد.

قزلسفلو گفت: به دنبال بردن بولدوزر به منطقه برای احداث آتش‌بر به منظور جلوگیری از توسعه آتش‌سوزی هستیم تا به بقیه عرصه‌های جنگلی منطقه سرایت نکند.

وی با بیان اینکه هنوز مساحت دچار حریق برآورد نشده است، افزود: به علت تپه ماهور بودن منطقه، هنوز برآورد درستی نداریم اما پس از خاموش کردن آتش با وسایل دقیقی که داریم، میزان سطح دچار حریق شده را اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان درباره اینکه کار اطفاء حریق تا چه زمانی طول خواهد کشید، خاطرنشان کرد: ما با همه امکانات، ماشین‌آلات و نیروهایی که در منطقه هستند، تلاش می‌کنیم تا آتش را خاموش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار