درخشش دانش آموزان جمی در مسابقات استانی

جم /بوشهر ( پانا)_مدیر آموزش و پرورش جم از کسب 21 مقام برتر استانی توسط دانش آموزان جمی در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۳۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دانش آموزان جمی در مسابقات استانی

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان جم، خلیل نیکخواه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: 61 نفر از دانش آموز شهرستان جم در مسابقات قران، عترت و نماز استان شرکت کردند که از این تعداد 21 نفر حائز رتبه های برتر شدند.

وی افزود: مرحله استانی سی‌و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در مقاطع متوسطه اول و دوم با حضور دانش آموزان دختر و پسر شهرستان ها و مناطق 18 گانه استان بوشهر در رشته های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ و تفسیر قرآن، اذان، مداحی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش جم بیان کرد: دانش آموزان شهرستان جم با کسب 6 مقام اولی، 8 مقام دومی و 7 مقام سوم استانی در این دوره از مسابقات خوش درخشیدند.

نیکخواه با اشاره به اهمیت برگزاری این مسابقات تصریح کرد: این مسابقات بستر مناسبی برای رشد و تعالی شخصیت دانش آموزان در راستای معارف دینی و احکام الهی است و برگزاری چنین مسابقاتی ترویج، توسعه و نشر معارف و فرهنگ قرآنی را در جامعه در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: بر اساس سند چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، هدایت دانش آموزان به حیات طیبه در تمامی ابعاد فردی و اجتماعی، از سیاست ها و راهبردهای کلان دستگاه تعلیم و تربیت است.

نیکخواه خاطرنشان کرد: در راستای توسعه و ترویج قرآن، عترت و نماز در بین دانش آموزان، برنامه هایی پیش بینی شده است که برگزاری این مسابقات بخشی از آن برنامه ها می باشد.

وی با اشاره به مشارکت چشمگیر دانش آموزان در مسابقات قرآنی افزود: مشارکت نزدیک به دو هزار دانش آموز در مسابقات قرآن، عترت و نماز شهرستان، نشان دهنده اهمیت و توجه این مجموعه به فرهنگ قرآنی و نماز در شهرستان است.

مدیر آموزش و پرورش جم افزود: در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در بین دانش آموزان، هر هفته کلاس های آموزش قرائت و صوت و لحن قرآن زیر نظر استاد سید عطا الله حسینی در دارالقرآن مبین شهرستان برگزار می گردد.

یادآور می‌شود، نفرات اول این مسابقات به مرحله کشوری اعزام خواهند شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار