مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد: نظارت بر عملکرد موتورخانه‌ها

تهران (پانا) - مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران از طرح نظارت بر عملکرد موتورخانه‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۳۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد: نظارت بر عملکرد موتورخانه‌ها

کیومرث کلانتری در حاشیه جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران گفت: امروز سه دستور جلسه بررسی شد، اولین دستور جلسه در خصوص جایگزینی خودروهای تجاری جدید به جای خودروهای فرسوده و آلاینده‌زا در تهران بود. امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله شهرداری تهران و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و استانداری تا ابتدای مهر سامانه‌ای که شهرداری برای شناسایی و بارگذاری وضع کامیون‌ها و اتوبوس‌های آلاینده‌ای که در سطح تهران تردد دارند و در خصوص آنها هیچ نوع اطلاعاتی نداریم آماده شود و طرحی که وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد اجرایی کنیم تا از این طریق بتوانیم جایگزینی کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و کامیونت‌های فرسوده را با وسایل نقلیه نو انجام دهیم.

وی ادامه داد: کمیته مهار گرد و غبار دومین دستور جلسه امروز بود که در آن به بررسی 39 پروژه استان تهران که قرار است از سوی دستگاه‌های ذیربط انجام شود پرداختیم سه پروژه اصلی و با اولویت در این جلسه مطرح شد.

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: پروژه اول در خصوص منابع طبیعی بود و بر اساس آن منابع طبیعی موظف شد در راستای تثبیت، مهار و کنترل گرد و غبار که ناشی از فرسایش بادی است طرح‌های تثبیت، نهال‌کاری و همچنین در صورت نیاز مالچ‌پاشی انجام دهد.

کلانتری تصریح کرد: همچنین مقرر شد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان تهران که متولی آن سازمان حفظ محیط زیست است بهینه‌سازی شده و سنسورها و سنجش‌هایی که در بخش ذرات معلق 2.5 میکرون است را تجهیز کنند. همچنین قرار شد اعتبار این موضوع نیز تامین شود.

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به پروژه سوم مطرح شده در این جلسه گفت: مقرر شد بحث آموزش، اطلاع‌رسانی زمینه‌های جلب مشارکتی برای موضوع کنترل آلایندگی و گرد و غبار انجام شود و دستگاه‌های ذیربط بتوانند زمینه‌های آموزش و جذب کمک‌های مردمی را فراهم کنند. همچنین بحث نظارت بر عملکرد موتورخانه‌ها از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

کلانتری با اشاره به موضوع بررسی عملکرد موتورخانه‌ها در استان تهران گفت:‌ مدیر کل استاندارد استان تهران گزارشی از پایش‌هایی که در زمینه‌ها موتورخانه‌ها صورت گرفته ارائه کرد و در خصوص عملکرد 72 موتورخانه که در سطح تهران در بخش‌های دولتی انجام شده بود متاسفانه آمارها نشان از این می‌داد که این موتورخانه‌ها هم از نظر فضا و هم از نظر مشعل استاندارد لازم را نداشتند و قرار شد با تامین اعتبارات لازم برای مدیرکل استاندارد استان تهران در سال 97 روند نظارت بر موتورخانه‌ها ابتدا در بخش‌های دولتی انجام شود که موضوع نیز به صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی و در نهایت ایمن‌سازی فضاهای موتورخانه‌ای کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: برای موتورخانه‌ها و فضاهای خانگی نیز مقرر شد بر اساس ماده 17 قانون هوای پاک مکانیزمی ابلاغ شود تا به موتورخانه‌ها در بخش مسکونی با محوریت مالکین و شهرداری در صدور پروانه پایان کار نظارت کافی انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار