استاندار تهران اعلام کرد

ادامه اجرای طرح معاینه فنی موتورخانه‌های مسکونی و اداری در سال ٩٧

تهران (پانا) - استاندار تهران با بیان اینکه اجرای طرح معاینه فنی موتورخانه‌های مسکونی و اداری در سال 97 در دستور کار است، گفته است که اجرای طرح معاینه فنی موتورخانه‌ها دربخش خصوصی نیاز به آیین‌نامه است.

کد مطلب: ۸۳۳۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ادامه اجرای طرح معاینه فنی موتورخانه‌های مسکونی و اداری در سال ٩٧

به گزارش روابط عمومی استانداری تهران، محمدحسین مقیمی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران با اشاره به طرح‌هایی که در راستای کاهش آلودگی از سوی استانداری تهران پیگیری می‌شود، گفت: طرح معاینه فنی موتورخانه‌های اداره‌ها و منازل مسکونی برای سال جاری تأمین اعتبار و برای دستگاه‌های دولتی طبق ماده ١٧ قانون بهینه‌سازی مصرف انرژی اجرا می‌شود.

وی در خصوص اجرای طرح معاینه فنی موتورخانه‌ بخش‌های خصوصی گفت: برای اجرای این طرح در بخش خصوصی منتظر آیین‌نامه هستیم و شهرداری و سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت می‌توانند در این بخش کمک کنند.

استاندار تهران گفت: رعایت قوانین صرفه‌جویی انرژی برای مشترکان، معافیت از پرداخت خسارت و برای مشترکانی که طبق قوانین رعایت نکنند جریمه به دنبال دارد.

وی درخصوص نوسازی اتوبوس‌ها و کامیون‌های استان تهران نیز گفت: تردد اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های فرسوده که جابجایی مسافران را به عهده دارد و تردد شبانه کامیون‌های فرسوده حامل مصالح بیشترین سهم آلایندگی هوای تهران را دارند.

مقیمی به طرح دولت در نوسازی ٢٠٢ هزار ناوگان اتوبوس و کامیون طی سه سال در کشور اشاره کرد و گفت: در این طرح با مسئولیت وزارت صنعت معدن و تجارت ٥٠ درصد هزینه کامیون و اتوبوس‌ها از سوی دولت از محل صندوق توسعه، ٢٠ درصد از سوی صاحبان خودروهای سنگین و ٣٠ درصد از طریق تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود و با استفاده از این فرصت نباید از برخورداری این سهم در تهران عقب بمانیم.

مقمیی با تأکید براینکه کامیون‌های آلاینده در تهران نباید اجازه رفت و آمد داشته باشند، افزود: برای این موضوع نیاز به شناسایی کامیون‌ها از طریق یک سامانه است.

استاندار تهران با اشاره به سهم اعلام شده نوسازی اتوبوس‌ها و کامیون‌ها در تهران تصریح کرد: بسیاری از اتوبوس‌های سرویس حمل و نقل کارمندان و کارکنان شرکت‌های خودروسازی فرسوده‌اند و در تقسیم سهمیه نوسازی ناوگان استان تهران باید جمعیت استان مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه هنوز شاهد تردد کامیون‌هایی با سن ٥٠ سال در تهران هستیم، عنوان کرد: علت اصلی آلودگی هوا در تهران کامیون‌های فرسوده حامل مصالح، مینی بوس‌ها و موتورسیکلت‌هاست و خودروهای شخصی سهم زیادی در تولید ذرات معلق کمتر از ٢.٥ میکرون ندارند.

مقیمی گفت: گازوئیل مصرفی خودروهای سنگین در تهران مطابق استاندارد یورو ٤ است و اولویت ما درطرح نوسازی، ساماندهی ٣٥٠٠ اتوبوس در تهران و همه کامیون‌های فرسوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار