مذاکره گمرکی ایران و کره جنوبی در بروکسل

تهران (پانا) - روسای گمرک‌های ایران و کره‌جنوبی در بروکسل دیدار و درباره موضوعات مشترک و رفع موانع گمرکی برای تسهیل و توسعه تجارت بحث و تبادل‌نظر کردند.

کد مطلب: ۸۳۳۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مذاکره گمرکی ایران و کره جنوبی در بروکسل

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، فرود عسگری، رییس کل گمرک ایران که برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان جهانی گمرک به بروکسل سفر کرده است با رییس کل گمرک کره جنوبی دیدار و گفتگو کرد. بر اساس این گزارش، در این دیدار دو طرف درباره تبادل اطلاعات گمرکی در چارچوب موافقت‌نامه کمک‌های متقابل اداری بحث و تبادل‌نظر کردند و بر ضرورت رفع موانع گمرکی تاکید شد.

همچنین دو طرف درباره چگونگی دریافت گواهی مبدا در گمرک‌های دو کشور بحث و تبادل‌نظر کردند و در ادامه پیشنهادهایی برای دسترسی آسان‌تر به اطلاعات گواهی‌های مبدا مطرح شد و دو طرف از تبادل اطلاعات گواهی مبدا کالاها به شیوه الکترونیکی استقبال کردند.

این گزارش می‌افزاید: پیش از این فرود عسگری رییس کل گمرک ایران ملاقات‌هایی با وزیر گمرک چین و روسای گمرکات ژاپن، مالزی و استرالیا در حاشیه اجلاس سالانه گمرک‌های جهان در بروکسل داشت. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این اجلاس رای قاطع اعضای سازمان جهانی گمرک به عضویت گمرک ایران در کمیسیون خط مشی‌گذاری سازمان جهانی گمرک پس از چهارده سال بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار